اگر صاحب یک کسب و کار بوده و قصد افزایش مخاطبان خود را دارید، می‌توانید از بستر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و ساخت لینک اینستاگرام می‌تواند بستر خوبی برای این کار باشد. اگر از پلتفرم اینستاگرام برای معرفی کسب و کار یا خدمات خود استفاده کنید، متوجه می‌شوید که امکان اشتراک گذاری لینک در اینستاگرام در بیشتر مواقع بسیار محدود است و نمی‌توان آدرس‌ صفحات دلخواه را به کپشن اضافه کرد. در ادامه آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام راه‌های میانبری را برای حل این مشکل گذاشتن لینک در اینستاگرام معرفی می‌کنیم.

در ابتدای مطلب آموزش گذاشتن لینک در اینستا باید گفت که یکی از راه‌های افزایش مخاطب گذاشتن لینک و هدایت کاربر به صفحات دلخواه است که اینستاگرام در این زمینه دارای محدودیت‌هایی است. در این مطلب نحوه اضافه کردن لینک در اینستاگرام شامل استوری، بیوی پروفایل و در زیر پست  اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.

این روزها اینستاگرام دیگر آن شبکه اجتماعی سرگرم‌کننده سال‌های ابتدایی خود نبوده و به بازاری بسیار بزرگ برای تبلیغ کسب و کارهای، ارائه خدمات، آموزش و بسیاری امور دیگر تبدیل شده است.

اما برای بسیاری از کاربران، اینستاگرام مانند یک پل است که از آن استفاده می‌شود تا بتوان خدمات خود در خارج از این شبکه اجتماعی را معرفی کرد. اینستاگرام به صورت پایه قابلیتی برای اضافه کردن لینک در بسیاری بخش‌ها ندارد ولی در ادامه این مطلب با نام آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام و برای رفع محدودیت لینک گذاری در اینستاگرام تلاش خواهیم کرد راهکارهای جایگزینی برای نحوه اضافه کردن لینک در اینستاگرام امتحان کنیم.

چگونه در بیو اینستاگرام لینک بگذاریم؟

آموزش گذاشتن لینک در اینستاگرام

در ادامه آموزش گذاشتن لینک در اینستا باید بگوییم که فیسبوک برای شما این امکان را فراهم کرده تا آدرس اینترنتی مورد نظر خود را از طریق بیو در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. برای ساخت لینک اینستاگرام که آسان‌ترین روش اشتراک گذاری لینک در اینستاگرام به شمار می‌آید، ابتدا باید با لمس عکس خود روی نوار پایینی اپلیکیشن، به صفحه پروفایل مراجعه کنید.

حال نوبت آن رسیده که Edit Profile را انتخاب کرده و در صفحه باز شده، آدرس اینترنتی مورد نظر خود را در قسمت Website بنویسید. این لینک روی صفحه پروفایل شما قابل مشاهده خواهد بود و مخاطبان می‌توانند با کلیک روی آن، به وبسایت شما سر بزنند.

استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک

آموزش ساخت لینک برای پیج اینستاگرام

در ادامه این بخش از آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام باید بگوییم که اگر یک آدرس URL را در کپشن پست اینستاگرام تایپ کنید، متوجه می‌شوید که این آدرس به صورت هایپرلینک نیست و نمی‌توان روی آن کلیک کرد. برای همین، باید از سایت‌های کوتاه کننده آدرس استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند آدرس کوتاه شده را به صورت دستی در مرورگر خود تایپ کنند.

از بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک برای ساخت لینک اینستاگرام باید به bitly، cuttly، Tinyurl یا سرویس‌های مشابه داخلی اشاره کرد که هر کدام علاوه بر کوتاه کردن لینک مورد نظر، خدمات دیگری مانند بررسی آمار کلیک بر اساس IPهای مختلف، سفارشی‌سازی آدرس کوتاه شده و … را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

یک صفحه فرود یا لندینگ پیج بسازید

اشتراک گذاری لینک در پست، استوری و بیو اینستاگرام

در این بخش از آموزش گذاشتن لینک در اینستا باید بگوییم که اغلب ما در چندین شبکه اجتماعی مختلف عضو هستیم، گاهی در کنار وبسایت شخصی خود اطلاعات ضروری و کاری خود را روی سرویس‌های آنلاین ذخیره می‌کنیم. یک کسب و کار نیز ممکن است برای ارائه چندین محصول، از پلتفرم‌های مختلف استفاده کند.

با استفاده از صفحه فرود می‌توانید تمامی لینک‌های مربوط به خود را در یک صفحه جمع‌آوری کنید و همان لینک را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. از بهترین سایت‌های ارائه دهنده سرویس لندینگ پیج می‌توان به Campsite و Linktree اشاره کرد.

چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام

در ادامه مبحث نحوه اضافه کردن لینک در اینستاگرام باید اشاره کرده که اینستاگرام الگوریتم خود را به شکلی طراحی کرده که بتوان از طریق اشتراک چندین استوری، به مشارکت بیشتری از سمت دنبال کنندگان دست یافت. برای همین، اشتراک گذاری لینک در اینستاگرام و استوری‌ها می‌تواند روش خوبی برای دیده شدن محصول شما در این شبکه اجتماعی باشد.

در این قسمت آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام باید گفت بر خلاف کپشن، امکان اشتراک‌گذاری لینک در استوری‌ها وجود دارد؛ اما متاسفانه این قابلیت تنها برای اکانت‌های دارای تیک آبی یا بیشتر از 10 هزار دنبال کننده در دسترس است. اگر جز این دو گروه نیستید، نگران نباشید زیرا راه‌های میانبری به شما آموزش خواهیم داد.

آسان‌ترین روش آموزش گذاشتن لینک در اینستا را باید استفاده از کوتاه کننده لینک و نوشتن لینک کوتاه شده در استوری دانست. این لینک قابل کلیک کردن نخواهد بود، اما ساخت یک آدرس کوتاه شده خوب، می‌تواند مخاطب را برای کپی کردن آن در مرورگر خود متقاعد کند.

شما همچنین می‌توانید در قسمت توضیحات ویدیوها، لینک مورد نظر خود را وارد کنید. در نظر داشته باشید که توضیحات مربوط به ساخت لینک اینستاگرام در ابتدا برای مخاطب قابل مشاهده نخواهند بود و وی باید برای دیدن لینک، یک دکمه اضافی را لمس کند.

در انتهای آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام پس برای اطمینان حاصل کردن از اینکه لینک اضافه شده به توضیحات ویدیو توسط مخاطبان دیده خواهد شد، می‌توانید پس از اشتراک گذاری لینک در اینستاگرام، ویدیوی خود را استوری کنید.

پروموشن و پرداخت هزینه تبلیغات به اینستاگرام

چگونه می توان در اینستاگرام لینک ساخت؟

اگر می‌خواهید کسب و کارتان توسط تعداد بیشتری دنبال شود و پروفایل خود را به حالت Business تغییر داده‌اید، می‌توانید پست‌ها یا استوری‌هایتان را به صورت اسپانسر شده در بیاورید.

در این بخش از آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام قادر هستید یک هایپرلینک را نیز به پست خود اضافه کنید و علاوه بر آن، بیشتر از قبل در اینستاگرام دیده شوید. این بخش از نحوه قرار دادن لینک در اینستاگرام به روش پولی قرار دادن لینک در این شبکه اجتماعی پرداخته شد.

ساخت وب سایت شخصی برای تصاویر اینستاگرام

چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

در این بخش از آموزش گذاشتن لینک در اینستا شما می‌توانید یک وبسایت بسازید و پست‌های اینستاگرام خود را روی آن آپلود کنید. برای این کار سرویس‌های پولی و رایگان زیادی وجود دارند. قدم بعدی این است که تمامی عکس‌های اینستاگرام خود را با رعایت ترتیب، به سایت یا وبلاگتان اضافه کرده و سپس URL عکس مورد نظر را به شکل دلخواه تغییر دهید. در آخر حتماً لینک این سایت را به صورت مستقیم یا از طریق یک صفحه فرود، به پروفایل اینستاگرام خود بیفزایید.

چگونه در پست اینستاگرام لینک بگذاریم؟

در این قسمت از آموزش نحوه اضافه کردن لینک در اینستاگرام باید بگوییم یکی از بهترین قابلیت های اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار بعد از معرفی صفحه‌های تجاری اینستاگرام قابلیت گذاشتن لینک در زیر پست و ویدیو های اینستاگرام است.

اما متاسفانه برای ساخت لینک اینستاگرام و افزودن لینک در پست اینستاگرام شما فعلاً باید هزینه پرداخت و پست های اسپانسری یا همان تبلیغاتی منتشر کنید و اگر از ایران قابلیت پرداخت هزینه پست های تبلیغاتی اینستاگرام را ندارید می‌توانید از طریق شرکت های واسط این کار را انجام دهید.

پس از پرداخت هزینه تنظیمات قرار دادن لینک و سایر مشخصات اختصاصی برای پست های ویژه برای اشتراک گذاری لینک در اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌گیرد. در پست های تبلیغاتی نوار آبی رنگی با عنوان هایی نظیر Learn More یا See More در زیر پست ویدیو یا عکس شما اضافه می‌شود که قابل کلیک کردن توسط کاربران اینستاگرام هستند.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در انتهای مطلب اشتراک گذاری لینک در پست، استوری و بیو اینستاگرام باید گفت که این پلتفرم در حالت عادی اجازه قرار دادن لینک قابل کلیک در متن پست ها را به کاربران خود نمی دهد و تنها لینک قابل کلیک در اینستاگرام را می توانید در بخش بیو پروفایل اینستاگرام خود وارد کنید.

اما در مبحث آموزش گذاشتن لینک در اینستاگرام به روش‌هایی برای قرار دادن لینک در پست‌ها و استوری پرداخته و علاوه بر آن قابلیت افزودن لینک به بیو را مرور کردیم. در ادامه هم به چند پاسخ پرتکرار درباره طریقه گذاشتن لینک در اینستاگرام پرداخته‌ایم.

چگونه لینک واتساپ را در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

در اپلیکیشن WhatsApp Business می‌توان از طریق ساده‌تری نسبت به گذاشتن لینک خرید در پست اینستاگرام اقدام کرد. اما برای دریافت لینک واتساپ بیزنس خود وارد اپلیکیشن شده و به قسمت تنظیمات بروید.

سپس روی گزینه Business Tools کلیک کرده و به سمت پایین رفته و روی گزینه Short Link کلیک کنید. در این بخش از آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام خود اپلیکیشن واتساپ با استفاده لینک ساز داخلی، لینک واتساپ اختصاصی برای شما را می‌سازد که می‌توانید آن را کپی کرده و در بیوی اینستاگرام قرار دهید.

گذاشتن لینک خرید در پست اینستاگرام

چگونه لینک واتساپ را در استوری اینستاگرام بگذاریم؟

با دریافت لینک مورد نظر در اپلیکیشن واتساپ می‌توانید با استفاده از آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام که در این مطلب بدان پرداخته شده نسبت به قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام اقدام کرد.

چگونه لینک تلگرام را در استوری اینستاگرام بگذاریم؟

در این بخش از آموزش ساخت لینک برای پیج اینستاگرام باید گفت که بعد از کپی کردن لینک تلگرام، وارد بخش استوری شده و پس از قرار دادن استوری به سراغ آیکون لینک مانند بروید و با انتخاب آن گزینه اول یعنی URL را برگزینید.

پس از آن گزینه add link را زده و آدرس مد نظر را در کادر مربوطه وارد کنید تا پس از انتشار استوری، فالوورها بتوانند علاوه بر مشاهده استوری با استفاده از گزینه See more وارد آدرس لینک شما شوند.

چگونه لینک تلگرام را در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

پس از انتخاب لینک تلگرام مورد نظر به به صفحه پروفایل اینستاگرام مراجعه کنید و پس از آن Edit Profile را انتخاب کرده و در صفحه باز شده، آدرس اینترنتی مورد نظر خود را در قسمت Website بنویسید.

چگونه لینک یوتیوب را در اینستاگرام بگذاریم؟

می‌توانید آدرس کانال یوتیوب‌ خود را در اینستاگرام به روش زیر قرار دهید و فالوورها را به بازدید یوتیوب دعوت کنید. بدین منظور پس از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، وارد پروفایل شده و گزینه Edit Profile را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید در بخش وب‌سایت، آدرس لینک مدنظرتان را وارد کرده و در آخر این تغییرات را ذخیره کنید.

چگونه لینک یوتیوب را در استوری اینستاگرام بگذاریم؟

در انتهای آموزش نحوه ایجاد لینک در اینستاگرام و در پاسخ به سوال باید گفت که برای این کار ویدیوی مدنظر را انتخاب کرده و در بخش استوری با انتخاب استیکر لینک، آدرس یوتیوب مد نظرتان را در قسمت URL بنویسید. انتخاب گزینه Done آخرین مرحله برای انتشار استوری لینک شده است.