این شرکت روز چهارشنبه تایید کرد که مایکروسافت به پشتیبانی از صفحه کلید پیش‌بینی SwiftKey برای آیفون پایان می‌دهد و این اپلیکیشن هفته آینده از فهرست App Store حذف خواهد شد.

کریس ولف، مدیر مدیریت محصول SwiftKey، در پاسخ به درخواست مری جو فولی از ZDNet برای کسب اطلاعات بیشتر، پس از یک سال عدم به‌روزرسانی برنامه، بیانیه زیر را ارائه کرد:

“از 5 اکتبر، پشتیبانی از SwiftKey iOS به پایان می رسد و از فهرست اپ استور اپل حذف می شود. مایکروسافت به پشتیبانی از SwiftKey Android و همچنین فناوری زیربنایی که صفحه کلید لمسی ویندوز را تامین می کند، ادامه خواهد داد. برای مشتریانی که SwiftKey را نصب کرده اند. در iOS، تا زمانی که به صورت دستی حذف نشود یا کاربر دستگاه جدیدی دریافت کند به کار خود ادامه می دهد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر به Support.SwiftKey.com مراجعه کنید.”

مایکروسافت دلیلی برای تصمیم خود برای حذف این برنامه ارائه نکرد، اما فولی حدس می‌زند که ممکن است مربوط به سیاست‌های اپل در مورد اعطای دسترسی توسعه‌دهندگان به بخش‌های خاصی از نرم‌افزار خود باشد، زیرا اگر تصمیم نگیرد، «هیچ آسان یا خوب وجود ندارد. راهی برای ساخت محصولی که برای کار کردن نیاز به یکپارچه سازی دارد.”

مایکروسافت SwiftKey را در سال 2016 خریداری کرد. در آن زمان، مایکروسافت گفت که این صفحه کلید در بیش از 300 میلیون دستگاه اندروید و iOS استفاده شده است. این برنامه از یک الگوریتم پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند که به کاربران کمک می‌کند تا با پیش‌بینی آنچه در آینده تایپ خواهند کرد، سریع‌تر تایپ کنند. مایکروسافت قصد دارد در آینده ای قابل پیش بینی به پشتیبانی از SwiftKey در اندروید ادامه دهد.