نتقدان درباره فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۲ چه نوشتند.

دو شب گذشته ۲۷ اردیبهشت ماه جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم زامبی «برش نهایی» ساخته میشل آزاناویسوس آغاز به کار کرد. در ادامه بخش هایی از نقدهای دو منتقد نشریه های مشهور هالیوود ریپورتر و گاردین را درباره این فیلم می خوانیم.

جردن مینتزر منتقد هالیوود ریپورتر درباره فیلم نوشت: مسلما این فیلم، خونین ترین و خشن ترین فیلم افتتاحیه جشنواره کن تا به امروز بوده است. با این حال کمدی فرا زامبی میشل آزاناویسوس حداقل برای کسانی که هرگز نسخه اصلی این اثر محصول ژاپن را ندیده‌اند یکی از هوشمندانه‌ترین و گیج‌کننده‌ترین فیلم‌های سرگرم‌کننده سینما است.

این منتقد همینطور تاکید کرد: آزاناویسوس کارگردان برنده جایزه اسکارِ فیلم «آرتیست» فیلم ترسناک ژاپنی سال ۲۰۱۷ را که به یک اثر کالت تبدیل شد و توانست در دنیا ۶۰ میلیون دلار بفروشد، تقریبا بدون هیچ تغییری و تنها با عوض کردن زبان و بازیگرهای فیلم، بازسازی کرده است.

پیتر بردشاو منتقد کهنه‌کار گاردین نیز در بخشی از نقد خود چنین نوشت: این فیلمِ آزاناویسوس در واقع بازسازی فیلم کالت ژاپنی به نام «یک برش از مردگان» ساخته شین ایچیرو اوئدا محصول ۲۰۱۷ است. این فیلمِ بازسازی شده، در مورد یک بازسازی است، بنابراین سطح دیگری به داستان فیلم اضافه می شود و نتیجه چیزی است که بسیار احمقانه‌تر و عجیب‌تر از نسخه اصلی است.

بردشاو همین طور اشاره کرد: مطمئنا این فیلم از پیچیدگی و فریبندگی اثر ۱۰ سال پیش آزاناویسیوس یعنی فیلم «آرتیست» فاصله زیادی دارد و به فیلم افتتاحیه دوره قبل جشنواره کن یعنی «اواس‌اس ۱۱۷: از آفریقا با عشق» نزدیک تر است با این حال «برش نهایی» دوست داشتنی تر و مضحک تر از فیلم ««اواس‌اس ۱۱۷» است.