فیلم مستند نیمه بلند «خون صلح» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی به جشنواره‌ای در لتونی می‌رود.

به نقل از روابط عمومی خانه مستند، فیلم مستند نیمه بلند «خون صلح» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ریگا در لتونی پذیرفته شد.

نهمین دوره جشنواره فیلم دنیای ریگا (Riga Pasaules film festival) بین روزهای ۷ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ برابر با ۱۸ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر ریگا کشور لتونی برگزار می‌شود.

هدف این فستیوال تمرکز بر ظرفیت‌های متنوع سینما است. در این فستیوال هر ساله فیلم‌های مستقل تولید شده از سرتاسر جهان به همراه برنامه‌های مرور بر آثار گذشته و سخنرانی و مسترکلاس های سینمایی برگزار می‌شود.

فیلم‌های این جشنواره در سالن «کینو بی زه» (KINO BIZE) که یک سینمای کوچک و دنج در مرکز شهر ریگا در لتونی قرار دارد به نمایش در می‌آید.

«خون صلح» که ساخت آن از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به طول انجامید به زندگی حاج عباس عربی می‌پردازد که سال‌هاست در کرمانشاه و حتی دیگر شهرهای ایران، زندگی خود را وارد مسیری برای جلب رضایت خانواده مقتولان و عفو و بخشش قاتلان کرده است.

حاج عباس عربی که برای هدف والای بخشش و ترویج آن در جامعه به‌عنوان فرهنگی درست و انسانی تلاش می‌کند، در مستند «خون صلح» از سختی‌های رضایت‌گرفتن برای محکومان به اعدام و زندگی شخصی خود سخن می‌گوید.

این فیلم یکی از آثار تولید شده در خانه مستند است و برای اولین بار در هجدهمین جشنواره تصویر سال رونمایی شد.

دیگر عوامل تولید فیلم «خون‌صلح» عبارتند از مشاور کارگردان: فرزاد احمدی، مدیر فیلمبرداری: داریوش نستوه، دیگر فیلمبرداران: کیوان تقیه، حیدر حجت، دستیار فیلم‌بردار: حسام مقصودی، دستیار کارگردان: نیما شمسایی، تدوین: محمدعلی حق‌پرست، صدابردار: علیرضا عباس‌قلی، صداگذار: مهدی اکبریان، اصلاح رنگ و نور: حسین صدقی، موسیقی: امیررضا جعفری، طراح پوستر: امیرحسین جعفریان، تیزر: امید میرزایی، مترجم بخش بین‌الملل: حسن شرف‌الدین، پشتیبانی فنی: سعید اژدر، مدیر تولید: حسین مشکینی، عکاس: سارا صولتی.