فیلم جدید داریوش مهرجویی این ماه اکران می‌شود.

«سنتوری» در تمام این سال‌ها یک خاطره تلخ برای مهرجویی و طرفدارانش بود. فیلمی که با اصلاحیه‌ها و جنجال‌های فراوان به جشنواره فجر آمده بود و با استقبال فراوانی مواجه و فیلم برتر مردمی جشنواره فجر شد؛ اما دو روز مانده به اکران، مدیران دولت احمدی‌نژاد مانع از اکران فیلم شدند. با اینکه این مدیران بارها از اکران فیلم در زمان مناسب‌تر سخن گفتند اما این زمان هیچ‌گاه نرسید و یک سال بعد، نسخه قاچاق فیلم منتشر و با پخش در شبکه‌خانگی پرونده فیلم «سنتوری» برای همیشه بسته شد. مهرجویی اما در تمام این سال‌ها از خاطرات تلخ اکران نشدن «سنتوری» و تاثیراتش روی زندگی و مسیر کاری‌اش گفت و اکران نشدن این فیلم، به عنوان یک نقطه تاریک در کارنامه مدیران وقت وزارت ارشاد و معاونت سینمایی باقی ماند.

پرونده «سنتوری» اما هیچ‌وقت برای مهرجویی بسته نشد. هشت سال قبل، داریوش مهرجویی بعد از نمایش آخرین فیلمش تمام تمرکزش را روی ساخت قسمت دوم «سنتوری» گذاشت. این فیلم اما گرفتار انواع حواشی شد و شرایط ساختش فراهم نشد تا سرانجام مهرجویی سال ۹۸ سراغ ساخت یک فیلم دیگر با محوریت موسیقی برود. فیلمی که شنیده می‌شود مضمونش چندان بی‌ارتباط با «سنتوری» نیست.

در این ۲ سال بسیاری منتظر نمایش «لامینور» در جشنواره فجر بودند اما دلخوری مهرجویی از مدیران سینمایی وقت، باعث شد این فیلم به جشنواره ارائه نشود. هرچند «لامینور» برای اکران نوروز ۹۹ انتخاب شد، اما کرونا سینماها را تعطیل کرد تا اکران فیلم مهرجویی دو سال عقب بیفتد.

حال در آستانه هجدهم اسفند و رونمایی از «لامینور»، قرار است سرانجام فیلمی با محوریت موسیقی از داریوش مهرجویی اکران شود، تا سازنده «سنتوری»، بعد از هشت سال، با فبلمی یادآور «سنتوری» به سینماها بازگردد.