تهیه کننده فیلم سینمایی «برای آوا» از سختی های کار برای نوجوانان سخن گفت.

فرانک فروتن تهیه کننده فیلم سینمایی «برای آوا» به نویسندگی و کارگردانی محسن سراجی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این اثر عنوان کرد: فیلم سینمایی «برای آوا» کاری برای گروه سنی نوجوانان است و به ماجراهایی که برای یک گروه تئاتری که کارشان در یک جشنواره بین‌المللی پذیرفته شده است، می پردازد.

او درباره داستان این فیلم افزود: آوا بازیگر نقش اصلی نمایش این فیلم دو تابعیتی ایرانی افغانی است در نتیجه برای خروج از کشور گذرنامه ندارد و ما در فیلم شاهد تلاش اعضای گروه برای اینکه بتوانند بازیگر کارشان را با خود همراه کنند و برای او گذرنامه بگیرند، هستیم.

این تهیه‌کننده بیان کرد: کلیت کار در فضای تراژی کمیک شکل می گیرد. در واقع سعی شده چون کار نوجوان هست لحظات کمدی داشته باشد.

به زودی برای گرفتن پروانه نمایش اقدام می کنیم

فروتن اظهار کرد: اکنون کارهای پس از تولید «برای آوا» تمام شده و به زودی برای گرفتن پروانه نمایش اقدام می کنیم البته اولویتمان ارسال اثر به جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان است تا بعد از آن ببینیم اکران به چه شکلی پیش خواهد رفت و البته برای حضور کار در جشنواره های بین المللی نیز با توجه به موضوع کار برنامه ریزی های زیادی داریم.

او با اشاره به محتوای فیلم سینماییی «برای آوا» گفت: افراد دوملیتی همیشه مشکلاتی این چنینی دارند متاسفانه این افراد نه برای این کشور هستند نه کشور دیگر و شرایط سختی را می‌گذرانند و این موضوع مختص کشور ما نیست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «برای آوا» خاطرنشان کرد: اصل ایده این اثر از جایی شکل گرفت که سال ۱۳۹۸ نمایشی را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه بردم که کارگردانی آلمانی کار را دوست داشت و به گروه پیشنهاد اجرا در آلمان را داد و زمانی که برای برنامه‌ریزی اجرا در آلمان اقدام کردیم یکی از بازیگران عنوان کرد که پدرش عراقی است و نه شناسنامه و نه گذرنامه دارد و متاسفانه این در حالی بود که این نوجوان ۱۹ ساله متولد ایران بود و در آن زمان تازه متوجه شدم چه وضعیت عجیب و دردناکی است.

او ادامه داد: با توجه به اتفاقی که برای بازیگر کارم اتفاق افتاده بود ایده کار را با محسن سراجی مطرح کردم و او به عنوان نویسنده کار از اوایل ۹۹ نگارش را شروع کرد و اواخر همان سال فیلمنامه به پایان رسید و در نوروز ۱۴۰۰ کار را کلید زدیم.