جواد اردکانی کارگردان سینما و تلویزیون از ساخت سریال ۴۰ قسمتی «نجبیه» خبر داد.

جواد اردکانی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره فعالیت های اخیر خود عنوان کرد: هم اکنون مشغول نگارش فیلمنامه یک‌ سریال هستم که به سفارش یکی از شبکه های برون مرزی سیما نوشته می‌شود.
او افزود: این سریال ۴۰ قسمتی که «نجیبه» نام دارد، قرار است به کارگردانی من سال آینده جلوی دوربین برود.
کارگردان فیلم «شور شیرین» اظهار کرد: موضوع و محور سریال «نجیبه» بحث مقاومت است و در آن به مقاومت در لبنان و سوریه پرداخته خواهد شد.
این نویسنده و کارگردان بیان کرد: نگارش سریال «نجیبه» که با همراهی از دوستان نویسنده من در حال انجام است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.
اردکانی درباره مراحل تحقیقی این سریال بیان کرد: نزدیک به ۲ سال زمان صرف تحقیقات این کار کردم و بارها به سوریه و لبنان سفر کردم تا بتوانم مشاهدات خود را در نگارش فیلمنامه مدنظر قرار دهم.
او ادامه داد: بیشتر بازیگران سریال عرب و از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و مصر خواهند بود البته در بخش‌های کوتاهی که قرار است در ایران جلوی دوربین برود از بازیگران ایرانی نیز استفاده خواهد شد.
کارگردان سریال «آینه های نشکن» درباره الزام ساخت چنین سریال هایی تاکید کرد: به نظرم باید برای مخاطبان ایرانی و مخاطبان منطقه کارهایی نظیر «نجیبه» تولید شود اما متاسفانه در حوزه مقاومت فیلم‌ و سریال‌ مرتبط به اندازه کافی تولید نشده است.
کارگردان سریال «مسافر» تاکید کرد: ما در منطقه حضور فعال و تاثیرگذار داریم اما این حضور را نتوانستیم در حوزه رسانه تصویرسازی مناسب کنیم به همین دلیل تا حدی تاثیرگذاری کارمان به خوبی دیده نشده است.
کارگردان «غریبه» خاطرنشان کرد: این کم‌کاری در حالی‌ است که باید بتوانیم تحولات منطقه را با کمک آثار نمایشی برای مردم داخل و خارج تعریف کنیم.
کارگردان سریال «رویای ناتمام» درباره فیلم سینمایی «بانک زده ها» گفت: تصمیم داریم برای اوایل سال آینده ۱۴۰۱ این فیلم سینمایی را اکران عمومی کنیم.
جواد اردکانی در پایان بیان کرد: قسمت دوم فیلم سینمایی «بانک زده ها» نیز ساخته خواهد شد و داستان قسمت دوم در ادامه بخش نخست خواهد بود.