محمود پاک نیت گفت: در سریال تاریخی «گیل دخت» نقش یک خان در دوره قاجار را بازی می‌کنم.

محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون گفت: چند ماهی است که تصویربرداری سریال «گیل‌دخت» به پایان رسیده و من در این سریال تاریخی، نقش یک خان در زمان مظفرالدین شاه را بازی می‌کنم.

«گیل‌دخت» عنوان سریالی تاریخی است که بعد از گذشت دو سال از ساخت آن، قرار است راهی آنتن تلویزیون شود. به گفته پاک نیت این مجموعه تاریخی برای پخش از شبکه سه سیما آماده می‌شود، اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

این سریال تاریخی بعد از تجربه فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» اولین کارگردانی تلویزیونی مجید اسماعیلی محسوب می‌شود. تهیه کنندگی این سریال را هم محمدرضا شفیعی بر عهده دارد؛ کسی که این روزها فصل دوم سریال «نوار زرد» هم به تهیه کنندگی او در حال پخش است.

در فصل اول «نوار زرد» مرحوم سیروس گرجستانی در نقش پدر امیر آقایی (کاوه) بازی کرد؛ اما فصل دوم این سریال با تغییراتی همراه شد، نه خبری از امیر آقایی است و نه سیروس گرجستانی. محمود پاک نیت به جای سیروس گرجستانی و بانیپال شومون به جای امیرآقایی بازی می‌کند.

پاک نیت در این باره می‌گوید، عوامل سریال نوار زرد کاملاً تغییر کردند و من نقش پدر کاوه (پلیس) را بازی می‌کنم. سریال‌های پلیسی همیشه با استقبال مخاطبان روبرو می‌شوند. اتفاقاتی که در سریال نوار زرد می‌افتد، ما به ازای واقعی داشته و حالا به شکل نمایشی در آمده اند.

این بازیگر در سال‌های گذشته تجربه متفاوتی از بازی در سریال پلیسی را داشت؛ او در سریال «ساختمان ۸۵» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده در نقش بازپرس حضور پیدا کرد.

پاک نیت که این روزها قدم به هفتادسالگی عمرش گذاشته، در این سال‌ها در آثار متعدد تلویزیونی نقش آفرینی کرده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به روزی روزگاری، پس از باران، پدرسالار، خانه‌ای در تاریکی و سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. او خود اذعان می‌کند که هنوز مردم او را با نقش یعقوب پیامبر بیشتر به یاد می آورند.