به نقل از technotrenz، پول در فوتبال قابل توجه است. فرقی نمی‌کند به دستمزد بازیکنان، بازار‌های شرط‌بندی فوتبال یا جوایز نگاه کنید، امور مالی بر بازی مدرن غالب هستند.

این ورزش یکی از محبوب‌ترین ورزش های روی کره زمین است که طرفداران آن در هر کشوری هستند و حامیان مالی در تلاشند تا نام تجاری خود را با بزرگترین مسابقات و تیم‌ها مرتبط کنند.

در این گزارش به میزان درآمد معروف ترین باشگاه های فوتبال جهان نگاهی انداخته ایم .

۱) رئال مادرید – ۸۹۶ میلیون دلار

رئال مادرید که ۱۳ بار قهرمان اروپا شده ، بیش از ۸۰ میلیون دلار بیشتر از هر باشگاه دیگری درآمد داشته است.

در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ هیچ افتخار اروپایی وجود نداشت، اما ابرباشگاه اسپانیایی از سهمی قابل توجه از درآمد تلویزیونی لالیگا بهره می‌برد.

رئال مادرید معمولا قفلی برای صدر جدول درآمد‌های فوتبال جهان است؛ اگرچه در سال ۲۰۱۸ پس از منچستریونایتد و بارسلونا به رتبه سوم سقوط کرد. لوس بلانکوس دائما با بزرگ‌ترین نام‌ها مرتبط است و به ندرت پیش می‌آید که بازیکنی را که می‌خواهد از دست بدهد.

 

۲) بارسلونا – ۸۱۵ میلیون دلار

بارسلونا در مرکز یک حماسه نقل و انتقالات قدرتمند که در این فصل با لیونل مسی نبود، باشگاهی در آشوب است. شکست در لیگ قهرمانان اروپا و از دست دادن عنوان قهرمانی لالیگا باعث ایجاد مشکلاتی برای ستاره آن‌ها شده است، اما غول‌های کاتالان همچنان به اندازه هر باشگاه غیر رئالی درآمد کسب می‌کنند.

پرداخت دستمزد‌های گزاف به ستاره‌های پیر در سال‌های اخیر بارسا را ​​با مشکل مواجه کرده است. مدیریت تیم آن‌ها کامل نیست، اما یکی از بهترین و ثروتمندترین تیم‌های جهان هستند.

۳) منچستریونایتد – ۷۹۵ میلیون دلار

از سال ۲۰۱۳ هیچ عنوانی در لیگ کسب نکرد. از آن زمان در لیگ قهرمانان و خارج از آن، منچستریونایتد آن قدر بزرگ است که می‌تواند دوره‌ای از ناامیدی نسبی را در زمین تجربه کند.

اد وودوارد مدام درآمد خود را از عجیب‌ترین شرکت‌های حامی مالی دریافت می‌کند، باشگاه یک تجارت موفق است حتی اگر هوادارانش ناامید باشند.

درآمد هنگفت منچستریونایتد را قادر می‌سازد تا خرید‌هایی مانند پل پوگبا و برونو فرناندز داشته باشد. با وجود این که عملکرد‌ها ناسازگار هستند، رشد مالی تنها طرفدارانی را که انتظارات بالایی دارند، آزار می‌دهد.

 

۴) بایرن مونیخ – ۷۵۱ میلیون دلار

بایرن مونیخ قهرمان آلمان و اروپا است. بایرن با خرید‌های پر زرق و برق سه گانه قبلی همراه نیست، اما به شدت روی تیم خود سرمایه گذاری می‌کند و به بازیکنان خود دستمزد هنگفتی می‌پردازد. جایی که منچستریونایتد، رئال مادرید و بارسلونا اغلب در بازار نقل و انتقالات آشفته و شاید نامنظم به نظر می‌رسند، غول‌های باواریایی آرام‌تر هستند و کار نقل و انتقالات خود را بدون همان عصبانیت پیش می‌برند.

 

۵) منچسترسیتی – ۶۷۸ میلیون دلار

درآمد‌های منچسترسیتی در سال‌های اخیر از سقف گذشته است. آن‌ها در سال ۲۰۱۳ با ۳۶۲ میلیون دلار در رده نهم جهان بودند و در سال ۲۰۱۱ با ۱۵۳ میلیون دلار در رتبه شانزدهم قرار داشتند. از زمان حضور پپ گواردیولا، فوتبال زیبایی با منچسترسیتی به نمایش گذاشته می‌شود و رکورد‌ها همچنان در حال سقوط هستند.

اکنون در یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان، هیچ نشانه‌ای از کاهش بودجه تیم اصلی وجود ندارد؛ زیرا سیتی هدف مقدس خود را در لیگ قهرمانان دنبال می‌کند.

 

۶) PSG – ۶۴۶ میلیون دلار

پاری سن ژرمن یکی دیگر از تیم‌هایی است که در سال ۲۰۲۰ به قهرمانی در لیگ قهرمانان نزدیک شد، اما در لیسبون توسط بایرن مونیخ شکست خورد.

قهرمان فرانسه اخیرا در خرج کردن محتاطانه عمل کرده و همه رکورد‌ها را برای جذب کیلیان امباپه و نیمار شکسته است. ارزش باشگاه پاری سن ژرمن فقط برای رتبه یازدهم خوب است، اگرچه درآمد آن‌ها ششمین رتبه را در میان باشگاه‌های فوتبال جهان دارد.

جایگاه آن‌ها در فوتبال جهان هنگامی که اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را کسب کنند، واقعا تقویت خواهد شد؛ زیرا لیگ یک در چند سال اخیر چیزی بیش از یک امر رسمی نبوده است.

 

۷) لیورپول – ۶۱۳ میلیون دلار

سرانجام لیورپول در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و برای اولین بار پس از سه دهه در سال ۲۰۲۰ قهرمان انگلیس شد. درآمد لیورپول که همیشه یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان بوده، با بازگشت منظم یورگن کلوپ به لیگ قهرمانان اروپا افزایش یافته است.

مالکان باشگاه محتاطانه عمل کرده‌اند و از پرداخت به تیمو ورنر امتناع کرده‌اند و با دقت لیست حقوق و دستمزد تیم MLB خود یعنی بوستون رد ساکس را مدیریت کرده‌اند. مشاهده این که آن‌ها در چند سال آینده چقدر خرج می‌کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

 

۸) چلسی – ۵۹۷ میلیون دلار

فروش ادن هازارد به درآمد چلسی در آخرین فهرست فوربس کمک کرد. چلسی از زمانی که رومن آبراموویچ باشگاه را در سال ۲۰۰۳ خرید، از نظر تجاری رشد کرده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

آبی‌ها توانایی کسب جام‌ها، حتی در فصول سخت را دارند که پول نقد می‌آورد و آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای اسپانسر تبدیل می‌کند.

اولین فصل فرانک لمپارد به عنوان سرمربی یک نتیجه ایده آل به همراه داشت؛ زیرا آبی‌ها بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند و احتمالا جایگاه خود را بین ۱۰ تیم برتر فصل ۲۰۲۰/۲۱ تضمین کردند.

 

۹) آرسنال – ۵۲۰ میلیون دلار

یک دوره پرتلاطم در تاریخ آرسنال شاهد برخی از پایان‌های ضعیف لیگ بوده است، اما باشگاه همچنان از نظر مالی پیشرفت می‌کند. درآمد ۵۲۰ میلیون دلاری آن‌ها بیش از دو برابر غول‌های خفته میلان است. روز‌های ابتدایی دوران میکل آرتتا پس از روز‌های تاریک اونای امری، امید را به ورزشگاه امارات بازگرداند. پیر امریک اوبامیانگ اخیرا قراردادی پرفروش را امضا کرده است که تعداد کمی از باشگاه‌های اروپایی می‌توانند از عهده آن برآیند.

 

۱۰) تاتنهام – ۵۱۱ میلیون دلار

تاتنهام و دنیل لوی به سختی به خاطر هزینه‌های کلان شهرت دارند. با این حال، یک بازی فینال لیگ قهرمانان، باشگاه را به پول زیادی رساند و معامله تلویزیونی هیولایی لیگ برتر، آن‌ها را مخفیانه وارد ۱۰ تیم برتر از نظر درآمد در فوتبال جهان کرد. آن‌ها ۳۱ میلیون دلار بیشتر از یوونتوس قهرمان سری آ و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از بوروسیا دورتموند درآمد داشته اند.

اسپرز برای ورزشگاه جدید خود هزینه‌های زیادی را صرف کرد، یک مکان مدرن و دو منظوره در آن جا با بهترین‌های جهان! ژوزه مورینیو خواهان سرمایه گذاری مشابه در تیم اصلی خواهد بود.