فیلم کوتاه «سایکو» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی داوطلب منتخب بیست و دومین جشنواره فیلم کوتاه کورتی دا سوگنی راونا ایتالیایی شد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «سایکو» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی داوطلب در هفتمین حضور جهانی خود، در بیست و دومین جشنواره فیلم کوتاه کورتی دا سوگنی (Corti da Sogni) راونا-ایتالیا حضور خواهد داشت.

این جشنواره به نام منتقد معروف ایتالیایی آنتونیو ریچی راه‌اندازی و بیست و دومین دوره آن با همکاری شهرداری راونا و اداره فرهنگ این شهر سازماندهی شده است که طی سه روز از اول تا سوم آذرماه ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

در این دوره جشنواره، فیلم‌ها در سه بخش «فیلم‌های کوتاه بین‌الملل»، «انیمیشن» و «فیلم‌های کوتاه ساخت کشور ایتالیا» حضور دارند که «سایکو» در بخش اصلی جشنواره (فیلم‌های کوتاه بین الملل) با ۱۰ فیلم دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

پیش از این نیز، «سایکو» در جشنواره «سیتی بلو» City blue به رقابت پرداخته و جایزه برجسته شانزدهمین جشنواره accolade global competition را از آن خود کرده است. پیشتر نیز، در جشنواره‌های داخلی حضور موفقی داشته است. این فیلم کوتاه در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه توسط مصطفی داوطلب شد. همچنین در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی دانشجویی «نهال» نیز موفق به کسب جایزه بهترین تدوین برای مصطفی داوطلب شد و دیپلم افتخار بهترین بازیگر را نیز برای محمد نریمانی را به ارمغان آورد.

رضا عموزاد، رویا حسینی و محمد نریمانی در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند. در خلاصه داستان «سایکو» آمده است: «زن جوانی، همسر خود را که از بیماری حاد روحی رنج می‌برد، به آسایشگاه روانی می‌برد. با درگیری لفظی میان «سایکو» و راننده، اما، اتفاق دیگری رقم می‌خورد..»

عوامل فیلم کوتاه «سایکو» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مصطفی داوطلب، فیلمبردار: مهدی بهبهانی، تدوین: مصطفی داوطلب، طراح صحنه و لباس: فاطمه صفیری، طراح چهره‌پردازی: حامد بداغی، صدابردار: مجید نجاتی، طراح صدا و ترکیب صداها: سامان شهامت، دستیار کارگردان و برنامه ریز: طاهره شعبانیان، ترجمه اسپانیایی: رامین وحیدزاده، اصلاح رنگ و نور: حسام رحمانی، پوستر: ناهید عسگری، گروه فیلمبرداری: حمید مرادی، شهرام رنجبر، سام شندآبادی، دستیار صدابردار: مرتضی موسوی، چهره پرداز: ویدا لواف، دستیار صحنه و لباس: یلدا توکلی، گروه تولید: علی شیخی، اسماعیل فتاحی، مدیرتولید: امیرمهدی صادقی، عکس: یو هان، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، پخش بین‌المللی: شمید فیلم، تهیه‌کننده: مصطفی داوطلب، تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر خرم آباد) و شرکت فیلم اوسکاردن.