ابوالقاسم طالبی خطاب به مسئولان صداوسیما گفت که زمان پخش سریال «طلاق» شهامت به خرج دهند زیرا قرارست به خیلی ها بربخورد.

ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان سریال در حال ساخت «طلاق» در جدیدترین اظهارنظر خود گفت: این سریال درباره فساد و فسادستیزی است و ۸۰ درصد کار فیلمبرداری شده و بیش‌تر از ۵۰ بازیگر توانا جلو دوربین رفته‌اند.

این کارگردان از مسئولان سازمان صداوسیما خواست که در زمان پخش سریال، شجاعت داشته باشند چون موضوعات آن باعث می‌شود به خیلی‌ها بر بخورد.

طالبی معتقد است کار جدی را باید جدی پخش کرد.

برخلاف آنچه از عنوان «طلاق» در ذهن متبادر می‌شود، این سریال به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و موضوع داستان درباره مسایل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به فسادهای اقتصادی می‌پردازد.

شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی چندی پیش به گروه بازیگران این مجموعه اضافه شدند و تدوین این سریال نیز به صورت همزمان در حال انجام است.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب‌سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی و مهدی شاکریان اشاره کرد.

بنابراین گزارش، تصویربرداری این سریال که در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید می‌شود، از سال ۹۸ شروع شده است و همچنان ادامه دارد.