جف بزوس مدیر عامل آمازون در توئیتر خود از «بازی مرکب» جدیدترین سریال نتفلیکس تعریف کرد.

سریال کره‌ای «بازی مرکب» به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها و یکی از بزرگ‌ترین آثار کشور کره تبدیل شده است.

این سریال در بیش از ۹۰ کشور، درصدر جدول پربیننده‌ترین عناوین شبکه نتفلیکس قرار گرفته است و ممکن است بزودی اولین سریال غیر انگلیسی زبان نتفلیکس شود که عنوان پربیننده‌ترین سریال تاریخ این پلتفرم را کسب می‌کند که این موفقیت توجه جف بزوس، بنیانگذار آمازون را جلب کرده است.

بزوس در توئیت خود نوشت: رید هیستینگز و تد ساراندوس و اعضای گروه نتفلیکس، اغلب بسیار دقیق عمل می‌کنند و استراتژی بین المللی سازی آن‌ها ساده نیست، اما آن ها نتیجه گرفته اند و این موضوع تحسین برانگیز و الهام بخش است.

آمازون، نتفلیکس، اپل تی وی پلاس، پلتفرم‌هایی هستند که در سال‌های اخیر بر روی تولید سریال‌های غیر انگلیسی زبان سرمایه گذاری کرده اند و باعث شده اند دیزنی پلاس هم به این سمت حرکت کند.

نتفلیکس در هند و آمریکای لاتین رقابت فشرده‌ای دارد؛ به طوری که آمار بینندگان سریال‌های درام کره‌ای در آمریکا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمازون به تازگی روی سریال‌های درام بین المللی «دژ» با همکاری برادران روسو سرمایه گذاری کرده و به دنبال موفقیتی جهانی در سطح سریال‌های نتفلیکس است، اما با وجود عناوینی چون «نخبه»، «سرقت پول» و «لوپن» که اخیراً به اولین سریال فرانسوی زبان فهرست ۱۰ سریال پربیننده شبکه در آمریکا تبدیل شد، آمازون به سرمایه گذاری‌های بسیار بیشتری احتیاج دارد.