اکران فیلم سینمایی «فیوریوسا» (پیش درآمد مکس دیوانه) به کارگردانی جرج میلر یک سال عقب افتاده است.

به نقل از ایندی‌وایر، کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران فیلم سینمایی «فیوریوسا» به کارگردانی جرج میلر که در واقع پیش درآمدی از فیلم قبلی این کارگردان به نام «مکس دیوانه: جاده خشم است» را یک سال به عقب انداخت.

این فیلم در ابتدا قرار بود، در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ اکران شود؛ اما با بروزرسانی جدیدی که برادران وارنر در تقویم اکران انجام داده تاریخ ۲۴ می ۲۰۲۴ برای این فیلم در نظر گرفته شده است.

در این فیلم آنا تیلور جوی در نقش اصلی حضور خواهد داشت. نقشی که پیش از این و در سال ۲۰۱۵ توسط شارلیز ترون بازی شده بود. تیلور جوی در این فیلم در کنار کریس همسورث و یحیی عبدالمتین دوم حضور خواهد داشت. نام یحیی عبدالمتین، به تازگی برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «ماتریکس ۴» بر سر زبان‌ها افتاده است.

تولد فیلم سینمایی «فیوریوسا» سال ۲۰۲۲ در ولز جنوبی نو، یکی از ایالت‌های استرالیا، آغاز می‌شود. گفته شده این فیلم بزرگترین پروژه سینمایی خواهد بود که در استرالیا انجام می‌گیرد. در حال حاضر فیلم سینمایی «جاده خشم» از بزرگترین تولیدات سینمایی در استرالیا بوده که تولید آن به مدت یک سال و نیم به طول انجامید.

«مکس دیوانه: جاده خشم» وقتی در سال ۲۰۱۵ اکران شد، به یکی از محبوب ترین و پرفروش‌ترین آثار سینمایی تبدیل شد و از طرفی هم مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و چندین جایزه و نامزدی اسکار دریافت کرد. محبوبیت این فیلم به قدری افزایش پیدا کرد که عده‌ای آن را بزرگترین فیلم اکشن تاریخ سینما عنوان کردند. استودیو‌های دیگر هنوز اثری را برای اکران در ماه می ۲۰۲۴ مشخص نکرده اند و معلوم نیست «فیوریوسا» با چه فیلمی در گیشه رقابت خواهد کرد.