در این گزارش به 5 مورد از سریع‌ترین هواپیما‌های ملخی خواهیم پرداخت که امتحان خود را در آسمان و به دست با تجربه‌ترین خلبان‌ها پس داده اند.

۵. Beechcraft Super King Air ۳۵۰i (KM۵۷۷)

 

یکی از با تجربه‌ترین هواپیما‌های ملخی در جهان است به طوری که بیش از ۵۰ سال قبل تولید و تا به امروز نیز مدل‌های جدید آن به روز رسانی می‌شود. این هواپیما ظرفیت ۸ مسافر دارد و تنها دلیلی که باعث شده بیش از ۵۰ سال در صنعت هواپیمایی عمر کند، قابلیت‌های فوق العاده برای خلبان و خدمه است.

۴. Beechcraft Starship ۲۰۰۰A (KM۶۱۹)

 

یک هواپیمای شخصی فوق لاکچری است که کمتر افراد ثروت مندی توانسته اند آن را خریداری کنند و افراد نام آشنای زیادی در کنار این هواپیما توانستند خود را معروف‌تر کنند. تقریبا می‌توان گفت استارشیپ ۲۰۰۰ یک هتل ۵ ستاره با طراحی فوق العاده داخلی و خارجی است به طوری که در ساخت بدنه آن از فیبر کربنی استفاده شده به طوری که نسبت به رقبای خود متمایز شده است.

۳. Bombardier DHC-۸ Q۴۰۰ (KM۶۶۶)

 

یک هواپیمای معروف و دوست داشتنی در بین ملخی ها؛ سرعت بیشتری نسبت به ATR ۷۲ دارد همچنین تا ۸۰ مسافر را در کابین خود به پرواز در می‌آورد و به دلیل تشابه ظاهری به موشک‌های جنگی، توانست در زمان کوتاه در بازار‌های جهانی اسم در کند.

این هواپیما از ۴۰ سال گذشته تا کنون بیش از هزارو ۲۰۰ فروند به کشور‌های مختلف فروخته است، اما نمی‌توان از آن به عنوان جت شخصی استفاده کرد و افرادی که این امر را اجرایی کردند نیز رضایت کافی نداشتند.

۲. Piper Cheyenne III ۴۰۰ LS (KM۶۶۶)

 

با وجود قدمت زیادی که در این صنعت دارد، اما امروزه به عنوان یکی از پیشکسوات یاد می‌شود و تعداد فروند بسیار کمی در حال پرواز دارد.

این هواپیما با وجود سرعت زیاد، اما مشکلات فنی زیادی داشت که به همین دلایل نیز منسوخ و از رده خارج شد.

۱. Piaggio P.۱۸۰ Avanti Evo (KM۷۴۳)

 

یک ایتالیایی پر سرعت که رقیب نمی‌شناسد؛ بسیاری از متخصص‌های مکانیک این هواپیمایی ایتالیایی را با ماشین‌های ایتالیایی مقایسه می‌کنند که به عنوان صاحب سبک‌های سرعت وسیله نقلیه شناخته می‌شوند.

شماره یک این لیست به نام Piaggio P.۱۸۰ Avanti Evo ثبت شد که در حالت ممعولی در آسمان می‌تواند با سرعت ۷۴۳ کیلومتر بر ساعت پرواز کند که این سرعت در صورت باد موافق بیشتر نیز می‌شود.