سرانجام پس از ماه ها درمان، کم وزن ترین و کوچک ترین نوزاد دنیا توانست از بیمارستانی در سنگاپور بیرون بیاید.

به نقل از العالم؛ کوچکترین نوزاد دختر جهان پس از ۱۳ ماه درمان فشرده، بالاخره بیمارستان ملی دانشگاه سنگاپور را ترک کرد. این دختر بچه که کوئیک یو چوان نام دارد، تنها ۲۱۲ گرم است و معادل وزن یک سیب وزن دارد و قدش نیز ۲۴ سانتی متر است. این نوزاد که قبل از هفته بیست و پنجم بارداری متولد شده بود و پزشکان شانس زیادی برای زنده ماندن او قائل نبودند.

بر اساس گزارشات بیمارستان، پزشکان تصمیم گرفتند مادر یو ژوان پس از تشخیص فشار خون بالای خطرناک که می‌تواند به اندام‌های حیاتی آسیب برساند و منجر به مرگ مادر و فرزند بشود، ۴ ماه زودتر از موعد اصلی بارداری، سزارین کنند. به گفته پزشکان بیمارستان، این نوزاد شانس محدودی برای زنده ماندن داشت، اما اکنون و پس از مرخص شدن از بیمارستان، یو ژوان، بسیار سرحال شده و ۶.۳ کیلوگرم وزن دارد.

پزشکان گفتند: “علی رغم مشکلات هنگام تولد، این نوزاد با تلاش برای زنده ماندن به همه اطرافیان خود الهام بخشید و در شرایطی که کرونا و مرگ همه جا سایه انداخته او نوری از امید برای زنده ماندن است. ”

یو ژوان مدت زمانی که در بیمارستان بستری بود، انواع مختلفی از درمان را دریافت کرد و برای زنده ماندن به انواع دستگاه‌ها متصل بود. پزشکان تأیید کردند که سلامت او به خوبی پیشرفت کرده و اکنون در شرایط مناسبی به سر می‌برد. یو ژوان هنوز بیماری مزمن ریوی دارد و برای تنفس به دستگاه‌های تنفسی نیاز دارد، با این حال، پزشکان می‌گویند که انتظار می‌رود با گذشت زمان این مشکل هم بهبود یابد.

وونگ می‌لینگ، مادر یو ژوان گفت که تولد و اندازه یو ژوان یک شوک بزرگ بود. فرزند اول ما یک پسر چهار ساله است که با وزن طبیعی متولد شد.

گفتنی است که والدین این دختر توانستند هزینه اقامت طولانی او در بیمارستان را از طریق کمپین تأمین سرمایه جمعی به مبلغ ۳۶۶ هزار و ۸۸۴ دلار پرداخت کنند. بر اساس گزارشات، یو ژوان توانست رکورد کوچکترین نوزاد که با وزن ۲۴۵ گرم در آمریکا به دنیا آمده بود را بشکند.