در این خبر با شهر توریستی چین که دقیقا در حاشیه یک رودخانه ساخته شده آشنا خواهید شد.

اگر از آسمان به شهر یانجین نگاه کنید باور اینکه که چنین چیزی (شهری) واقعا وجود دارد سخت و دشوار است. شهرستان یانجین که در امتداد کوه‌های شیب دار استان یونان چین واقع شده به عنوان باریک‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود.

موقعیت مکانی این شهر که محدوده باریک زمین قابل استفاده و سکونت آن از یک طرف میان کوه‌های شیب دار و از طرف دیگر در مجاورت رودخانه خروشان نانژی قرار گرفته تصور اینکه در چنین مکانی تقریبا ۴۵۰ هزار نفر زندگی می‌کنند را سخت و دشوار می‌کند. اما این همان ویژگی است که نانجین را خاص کرده است. بیشتر شبیه به یک فیلم فانتزی یا یک بازی شبیه سازی ساختمان است تا یک شهر امروزی.

باریک‌ترین نقطه یانجین تنها ۳۰ متر عرض دارد، در حالی که وسیع‌ترین قسمت این شهر ۳۰۰ متر است. از هر طرف یک جاده اصلی کشیده شده و با وجود آنکه این شهر چندین کیلومتر در امتداد رودخانه کشیده شده، اما پل‌های زیادی در آن وجود ندارد. به غیر از باریک بودن، یانجین ویژگی خاص دیگری نیز دارد. از آنجایی که زمین یک کالای بسیار گرانبها در این منطقه به شمار می‌رود بسیاری از ساختمان‌های آپارتمانی دقیقا در ساحل رودخانه و بر روی ستون‌های نازک شبیه پایه ساخته شده اند تا در صورت بالاآمدن سطح آب از ساکنان در برابر سیل محافظت کنند.

تصاویری که توسط هواپیما‌های بدون سرنشین تهیه شده در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده به اشتراک گذاشته شده و بسیاری از کاربران حیرت خود را از اینکه چطور این مردم در چینن شهری زندگی می‌کنند دچار حیرت شده اند. اما واقعیت این است که این شهر صد‌ها سال مسکونی بوده و بسیاری از مردم آن به زندگی در جای دیگری فکر نمی‌کنند.

اما متاسفانه یک ایراد اساسی در این شهر نیز وجود دارد. زیر ساخت یانجین مانع توسعه اقتصادی آن شده است. این شهرستان که از همه طرف محاصره شده تنها دارای یک جاده اصلی است و بسیاری آن را (یانجین) غیرقابل دسترسی می‌دانند.