گران‌ترین سیب زمینی سرخ کرده جهان در نیویورک درست می‌شود که برای خوردن آن باید در فهرست انتظار ده هفته‌ای قرار بگیرید.

به نقل از ایندیپندنت، سیب زمینی سرخ کرده که هزینه آن ۲۰۰ دلار است و در مقادیر زیادی کره ترافل و طلای خوراکی تهیه و در بشقاب کریستالی سرو می‌شود را تنها در نیویورک آمریکا می‌توانید پیدا کنید. یک رستوران در شهر نیویورک یک بشقاب سیب زمینی سرخ کرده را با قیمت ۲۰۰ دلار سرو می‌کند که گران‌ترین سیب زمینی سرخ کرده در جهان است.

رستوران Serendipity ۳ در محله میدتون شرقی این شهر قرار دارد که با سرو چنین سیب زمینی سرخ کرده‌ای رکورد جدید گینس را در این خصوص از آن خود کرده است.

البته این نخستین رکورد جهانی این رستوران نیست، زیرا گران‌ترین برگر که برای یک ساندویچ آن ۲۹۵ دلار آمریکا باید پرداخت شود و گران‌ترین بستنی به قیمت هزار دلار دارد که در این موارد نیز رکورد دار گینس است.

سیب زمینی سرخ کرده این رستوران که در تاریخ ۱۲ ژوئیه در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد، حاوی انواع سیب زمینی سفید است. این نوع سیب زمینی که در آمریکا کاشته می‌شود به بزرگترین سیب زمینی ویژه سرخ کردن نیز معروف است.

در حالی که سیب زمینی‌ها در حال آماده سازی و سرخ شدن هستند، آشپز دیگری در آشپزخانه سس پنیر را برای این غذا آماده می‌کند. این سس با ذوب شدن مقدار زیادی کره ترافل در تابه و افزودن آرد، خامه و مکعب‌های راکلت سوئیسی درست می‌شود. سیب زمینی سرخ کرده در بشقاب کریستالی سرو می‌شود و روی آن با ترافل، پنیر پکورینو از جزیره کرت سنس در توسکانی ایتالیا و طلای خوراکی ۲۳ عیار تزئین می‌شود.

این غذا در اوایل این ماه گران‌ترین سیب زمینی سرخ کرده جهان نام گرفت و از آن زمان محبوبیت آن سر به فلک کشیده لذا مدت زمان انتظار برای امتحان کردن این سیب زمینی در حال حاضر ۸ تا ۱۰ هفته است.