آمریکا، آلمان و فرانسه از جمله موافقان اصلی این طرح هستند و قرار است طی این توافق که تاکنون موافقت ۱۳۰ کشور را نیز جلب کرده است، حداقل نرخ مالیاتی شرکت های بزرگ در جهان به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

جزایر کایمن به عنوان نخستین بهشت مالیاتی جهان معرفی شد.

به گزارش ایسنا، سازمان مردم نهاد عدالت مالیاتی در انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد ثروتمندان جهان هنوز به دنبال راه هایی برای دور زدن قوانین مالیاتی هستند و به همین منظور، ثروت خود را راهی کشورهایی می کنند که قوانین مالیاتی سهل گیرانه دارند. اگرچه دیدن نام جزایر کوچک در بین بهشت های مالیاتی سال ۲۰۲۱ کامل قابل انتظار است اما در این بین، نام کشورهایی دیده می شود که کمتر کسی انتظارش را دارد.

اگرچه در حال حاضر فرار مالیاتی در سطح بالایی باقی مانده اما تغییر چشم انداز فعلی محتمل است. کشورهای عضو گروه هفت در تلاش هستند تا با معرفی یک نظام مالیاتی جدید در سطح جهانی، جلوی فرار مالیاتی با استفاده از انتقال سرمایه به ویژه در بین شرکت های بزرگ را بگیرند. آمریکا، آلمان و فرانسه از جمله موافقان اصلی این طرح هستند و قرار است طی این توافق که تاکنون موافقت ۱۳۰ کشور را نیز جلب کرده است، حداقل نرخ مالیاتی شرکت های بزرگ در جهان به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که این رتبه بندی براساس دو شاخصه اصلی صورت گرفته است:

۱- قابلیت پنهان کاری که به وجود قوانین نظارتی روی بخش نقل و انتقالات بانکی اشاره دارد و شامل قوانین ثبت شرکت، قوانین شفافیت بانکی، نظام گزارش دهی مالی و قوانین مالیاتی است

۲- مقیاس جهانی که اشاره به سهم هر کشور از کل نقل و انتقالات مالی در سطح بین المللی دارد.

بهشت های مالیاتی در سال ۲۰۲۱

۱- جزایر کایمن

۲- ایالات متحده آمریکا

۳- سوییس

۴- هنگ کنگ

۵- سنگاپور

۶- لوکزامبورگ

۷- ژاپن

۸- هلند

۹- جزایر ویرجین

۱۰- امارات متحده عربی

رتبه دیگر کشورها

در این رتبه بندی همچنین نام کشورهای انگلیس در رده یازدهم، تایوان در رده دوازدهم، آلمان در رده چهاردهم، تایلند در رده هفدهم، کانادا در رده نوزدهم و قطر در رده بیستم به چشم می خورد.