از روزی که اپل برای اولین بار صحبت از ساخت تبلت ها به میان آورد جوی سراسر دنیا را گرفت و شرکت های مختلف شروع به تولید تبلت ها مختلف با قدرت های متفاوت کردند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دنیای فناوری این روزها به سرعت به جلو پیش می رود و بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات الکترونیکی مسیر تولید خود را به سمت تبلت ها کج کرده اند. تولید تبلت ها باعث شده است که دنیای لپ تاپ کمی به حاشیه برود. از روزها ابتدایی شروع این جریان تا به امروز تبلت ها مختلفی تولید شده است که برخی از آن ها امکانات یا ویژگی های جالبی دارند و در دسته برترین ها قرار می گیرنند.
** قوی ترین تبلت دنیا

اوایل سال 2013 شرکت فناوری “ریزر” اعلام کرد که قوی ترین تبلت دنیا را بر اساس ویندوز 8 ساخته است. این تبلت از نظر سخت افزار بسیار قوی است. پردازنده این تبلت اینتل Core i7 است و با استفاده از 8 گیگابایت رم یکی از سریعترین ها نیز هست. از نظر گرافیکی این تبلت دارای کارت گرافیک “انویدیا 640” است. تبتلت ریزر بیشتر برای افرادی وارد بازار خواهد شد که قصد دارند تنها با تبلت خود بازی های سنگین را اجرا کنند.
** ارزان ترین تبلت دنیا

تبلت ها معمولا قیمت های بسیار بالایی دارند ولی به تازگی شرکتی به نام “اماتیک” تبلتی بسیار ارزان را وارد بازار کرده است. این تبلت دارای قیمت باورنکردنی 79 دلار است که از تمامی تبلت ها موجود در بازار ارزان تر است. این تبلت پردازشگر 1.1 گیگاهرتزی دارد و حافظه داخلی آن نیز میان 4 تا 32 گیگابایت در تغییر است.
** باریک ترین و سبک ترین تبلت دنیا

سونی به تازگی تبلت جدید خودش را رونمایی کرده است. این تبلت با صفحه نمایش 10 اینچی عرضه خواهد شد و نام آن “اکسپریا زد” است. این تبلت از نظر سخت افزاری آنچنان قوی نیست و یک پردازنده 1.5 گیگاهرتزی دارد ولی وزن آن تنها 490 گرم است و ضخامتش نیز تنها 6.9 میلی متراست. سونی گفته است که این تبلت می تواند به خاطر وزن و ضخامتش فروش خوبی داشته باشد.
** لوکس ترین تبلت دنیا

چندی پیش یک طراح به نام “استوارت هوگ” نسخه دوم آی پد را به یکی از لوکس ترین تبلت های دنیا تبدیل کرد. این تبلت با استفاده از 53 الماس درست شده است و بدنه آن از فسیل دایناسوری به نام “تی رکس” ساخته شده است. جنس عجیب بدنه آن و همچنین الماس های به کار رفته در این تبلت قیمت آن را تا 8 میلیون دلار افزایش داده است. این تبلت به نوعی گران ترین تبلت در بخش وسایل لوکس است.
** گران ترین تبلت دنیا

ماکروسافت در ابتدای سال 2013 اعلام کرد قصد دارد جدیدترین تبلت خود را که با نام تجاری “سرفیس” شناخته می شود وارد بازار کند. این تبلت که از ویندوز8 استفاده می کند دارای حافظه 64 و 128 گیگابایتی است. این تبلت شاید مقابل آیپد لوکس قیمتی نداشته باشد اما در میان تبلت های داخل بازار گران ترین محسوب می شود. قیمت این تبلت 1100 دلارا است.

منبع:.yjc.ir