ماهی ها و موجودات آبزی دارای گونه های مختلفی هستند که در این مطلب با ماهی های گران قیمت آکواریومی آشنا خواهید شد.

۳. فرشته ماهی نعنایی – ۳۰،۰۰۰ دلار

فرشته نعنایی با رنگ آمیزی قرمز و سفید رنگ در دنیا شناخته شده است. این ماهی دارای الگوی راه راه منظم با رنگ پایه قرمز و نارنجی و با نوارهای عمودی سفید رنگ که از بالا تا پایین کشیده شده است می باشد. آنها به اندازه ۸ سانتیمتر می توانند در طول عمر خود رشد کنند. در حال حاضر فقط یک عدد فرشته ماهی نعنایی در کشور آمریکا موجود و برای عموم قابل نمایش است. آکواریوم بزرگ Waikiki آمریکا در هاوایی، عنوان کرده که بسیاری از کلیکسیون داران ماهی های خاص برای خرید این ماهی به این شرکت مبلغ ۳۰ هزار دلار پیشنهاد کرده اند، ولی آنها مایل به نگهداری آن در مجموعه خود و نمایش آن برای عموم مردم در تانک آنجا هستند. در این آکواریوم، یک عدد فرشته نعنایی همراه با یک تیکه از زیستگاه طبیعی این ماهی برای بازدید عموم مردم به اشتراک گذاشته شده است.

۲. سفره ماهی پولکا – ۱۰۰،۰۰۰ دلار

این ماهی سیاه و سفید با قیمت شگفت انگیز ۱۰۰ هزار دلار، فروخته شده است. آنها دارای شکل بیضی سیاه هستند که با نقاط سفید پوشیده شده است. در حالیکه رنگ زیرین آنها خاکستری و بدون نقاط رنگیست. آنها چشمانی در پیشانی خود دارند که اجازه می دهد ببینند که چه چیزی در بالای آنها قرار دارد و همچنین اندام های حساس خاصی در اطراف دهان و بینی خود دارند که به آنها اجازه می دهد تا میدان های الکتریکی تولید شده توسط حیوانات دیگر را شناسایی کنند. معمولا این ماهی ها باید به تنهایی در تانک نگهداری شوند. این ماهی ها با قیمت بسیار بالا در بازار آکواریومی عرضه می شود، زیرا صادرات این ماهی های جذاب از کشور برزیل (خانه بومی آنها) غیرقانونی است. گران ترین قیمتی که این نوع ماهی فروخته شده، مربوط به نوع خاصی از سفره ماهی جهش یافته ژنتیکی است که فرم بدنی با شکل U به جای فرم دایره ای عادی داشته است. این موضوع باعث شده که امکان بقای این ماهی در طبیعت امکان پذیر نباشد. نیاز است این ماهی درون تانک به صورت دستی تغذیه شود.

۱. آروانا ماهی پلاتنیوم – ۴۰۰،۰۰۰ دلار

آروانا ماهی پلاتنیوم توانسته رتبه گرانترین ماهی را در ماهی های آکواریومی کسب کند. همه آرواناها ها معمولا با قیمت خیلی بالا در مقایسه با دیگر ماهی های آکواریومی شناخته شده و خریداری می شوند، اما قیمت این نوع آروانا پلاتینیوم خاص در بالای نمودار گرانترین ماهی آکواریومی قرار دارد. این ماهی آروانای سفید بی نظیر از جهش ژنتیکی بوجود آمده است. در آسیا مردم بر این باورند که نگهداری از آروانا باعث سلامتی و رفاه و همچنین خوش شانسی و جلوگیری از انرژی منفی در زندگی آنها خواهد شد. این ماهی ها هیولایی از دنیای آکواریوم هستند که تقریبا به اندازه قد انسان ها رشد خواهند کرد. چند چیز که آنها را بسیار منحصر به فرد می کند، بدن های بزرگ آنها، پولک های فلزی شکل آنها و دندان های کشیده متمایل به بالا در آنهاست. تنوع زیادی در رنگ و نوع آرواناها وجود دارد اما آروانا سیلور نسبت به بقیه آرواناها محبوب تر و قابل دسترس تر است. با این حال آروانا پلاتینیوم بیشتر مورد علاقه آکواریوم داران است. این ماهی خاص با قیمت بالای ۴۰۰ هزار دلار، به عنوان بزرگترین ماهی از لحاظ سایز در این لیست، دارای بالاترین قیمت نیز است.