اسب ها یکی از حیواناتی هستند که دارای 300 گونه می باشند.

اسب عرب

این نژاد جز بهترین و گرانترین نژاد اسب در جهان است. قدمت این اسب به 4500 سال می‌رسد از این اسب‌ها برای مسابقات جهانی استفاده می‌شود و دارای سرعت، استقامت و ساختار بدنی منحصربه‌فردی است. اسب عرب هم‌اکنون در اروپا، استرالیا، کانادا و آمریکا نیز وجود دارد.

اسب اصیل انگلیسی تروبرد

اسب اصیل انگلیسی تروبرد از آمیزش اسب عرب و اسب‌های انگلستان به وجود آمده است این نژاد از اسب به دلیل هوش و سرعت و شجاعت بی‌نظیرش معروف است و جز پرسرعت‌ترین اسب‌های دنیا هستند رنگ بدن این اسب‌ها معمولاً کهر، خاکستری و سیاه است. خاستگاه اصلی آن انگلستان است.

اسب پینت یا اسب رنگی

اسب پینت از اسب در ایالات‌متحده طرفداران زیادی دارد. این نژاد از اسب‌ها در ورزش و مسابقات، دام‌پروری مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای رنگ‌های سفید و قهوه‌ای و یا ترکیب این دورنگ است.

اسب کوارتر

یکی دیگر از گرانترین اسب های جهان نژاد کوارتر است. نژاد این اسب آمریکایی است و از آمیزش نژاد عرب و اسپانیایی به وجود آمده و توسط اسب‌های اصیل انگلیس اصلاح‌شده و به‌طورمعمول همه رنگی در بین این نژاد یافت می‌شود. قیمت بالای این اسب خصوصاً در ایالات‌متحده به دلیل تقاضای زیاد این اسب است.

اسب موستانگ

اصالت این اسب در اسپانیا بوده و سپس به امریکا آورده شده است. نژاد این اسب در حال انقراض بوده و دولت برای جلوگیری از این کار قانون‌هایی در ایالات‌متحده تصویب کرده است. این اسب دارای سرعت عمل بالایی است.

اسب فریزین

اسب فریزین یکی از قدیمی‌ترین نژاد اسب بوده و قدمت آن به 3 هزار سال می‌رسد. در ابتدا برای کشیدن گاری استفاده می‌شده است. رنگ آن‌ها همیشه سیاه بوده مگر اینکه با اسب دیگری آمیزش داده شود و به دلیل زیبایی ظاهری بیشتر در فیلم‌های سینمایی نمایش داده می‌شوند؛ و این نژاد اسب به صاحب خود بسیار وفادار بوده وبری حرکات نمایشی بسیار قابل‌اعتمادند. در حال حاضر زادگاه بیشتر آنان کشور هلند است.