سوغاتی قسمتی جدا نشدنی از مسافرت است. اما محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان کدامند؟

همه‌ی ما زمانی که به مسافرت می‌رویم دلمان می‌خواهد چیزی از آن مکان را به یادگار داشته باشیم تا همیشه خاطرات خوش آنجا را برایمان زنده کند. ممکن است اینطور فکر کنیم که اگر به لندن رفته‌ایم و ماکت ساعت بیگ بن را نخریده‌ایم، پس سفرمان بی‌معنی است. برای دیدن محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان، در این مقاله همراه ما باشید.

 چراغ نفتی کوهستان راشمور، داکوتای جنوبی، آمریکا

 

«داکوتای جنوبی» جزو مناطق توریستی مهم آمریکا نیست اما همین ایالت منطقه‌ای دارد که در تمام جهان شناخته شده است و باعث می‌شود تا ابد در ذهن شما بماند. اگر به اینجا سفر کردید، حتما چیزی که کوهستان راشمور بر روی آن حک شده است را بخرید. به عنوان مثال همین چراغ نفتی.

کشتی‌گیر سومو، ژاپن

 

یکی از شهرتهای ژاپن وجود کشتی گیری معروف بوده که مجسمه‌ی آن کشتی‌گیر به اسم کشتی گیرسومو یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ژاپن است.

لیوان دراکولا، رومانی

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد رومانی این است که هر کس اسم این کشور را بیاورد، اولین چیزی که به ذهن بیشتر ما می‌آید، «دراکولا» است. به همین خاطر تعجبی هم ندارد که تمام مغازه‌هایی که سوغات این کشور را می‌فروشند، همگی با طرح و شکل دراکولا هستند به عنوان مثال، همین لیوان‌های ترسناک.

دما سنج دیوار چین، چین

 

دیوار چین که بسیار شناخته شده است نمادی از چین به حساب می‌آید از این رو وسایل تزئینی زیادی را با نماد این بنای بزرگ و جذاب ساخته شده است. به طور مثال دماسنج و یا تابلو و یا مجسمه‌های این دیوار، با این سوغاتی، با یک تیر دو نشان بزنید. هم شما را به یاد سفر چین می‌اندازد و هم دمای خانه را بهتان نشان می‌دهد.

درب باز کن بطری پاپ، واتیکان

 

همه می‌دانند که واتیکان منزل بزرگ‌ترین مرجع دین مسحیت، یعنی پاپ است. اگر سفری به این کشور که در قلب رم ایتالیا است بزنید، متوجه می‌شوید که عکس و پرتره‌ی پاپ در همه جای شهر وجود دارد. حتی بر روی ساده‌ترین چیز‌ها، مثل درب باز کن بطری.

مجسمه‌ی فرعون، مصر

 

اهرام مصر، مجسمه‌ی ابوالهول و صد البته، فراعنه!

فراموش نکنید که وقتی خواستید از مصر برگردید، چند تا از این مجسمه‌ها در چمدانتان باشد.

مجسمه‌ی حضرت عیسی، برزیل

 

مجسمه‌ی واقعی آن که در ارتفاعات شهر «ریو» در برزیل قرار دارد، ارتفاعش ۳۰ متر است و حتی می‌توان گفت که سمبل این شهر و حتی کشور است. این مجسمه را به هر سایز و اندازه‌ای می‌توان از مغازه‌هایی که سوغاتی می‌فروشند تهیه کرد.

مجسمه‌ی گولم، جمهوری چک

 

این مجسمه‌هایی که شبیه کشتی‌گیر سومو است، در واقع گولم نامیده می‌شود و اولین بار در قرن شانزدهم توسط یک مبلغ دین یهود ساخته شد. این مجسمه‌ها جزو محبوب‌ترین سوغات جمهوری چک است.

جا کلیدی برج ایفل، فرانسه

 

این جاکلیدی آهنی، در سراسر جهان محبوب است و خیلی خاص نیست. اما داشتنش خالی از لطف نیز نیست.

کنسرو مه، کالیفرنیا، آمریکا

 

یکی از عجیب‌ترین سوغاتی‌ها همین است. کالیفرنیا دو چیز دارد که حتما باید از آن‌ها دیدار کرد. یکی پل «گلدن گیت» مشهور آن و دیگری مه‌های این شهر. اگر شما مجسمه‌ی پل «گلدن گیت» و یک قوطی از این مه‌ها را بخرید، هر دوی آن را در خانه خواهید داشت. البته اگر واقعا چیزی در این قوطی وجود داشته باشد!

اتوبوس‌های دوطبقه، انگلیس

 

جدا از جاذبه‌های مشهور این شهر اعم از «کاخ باکینگهام»، «برج بیگ بن» و پل معروف آن، پایتخت انگلیس یک چیز دیگر دارد که هر توریست و گردشگر باید آن را ببیند و از آن عکس بگیرد و آن هم اتوبوس‌های دوطبقه‌ی این شهر است. اگر به لندن رفتید فراموش نکنید یک مجسمه‌ی کوچک از این اتوبوس‌ها را بخرید.

زنگوله‌، سوییس

 

کوچک بودن سوئیس باعث نشده که چیزی برای سوغات نداشته باشد. چاقو‌های ارتشی، شکلات سوئیسی، ساعت سوئیسی و غیره همگی در سطح جهان شناخته شده و مورد احترام است. اما وقتی صحبت از سوغاتی می‌شود، هیچ چیز محبوب‌تر از این زنگوله‌های دکوری نیست.

جمجمه‌های رنگی، مکزیک

 

اگر قصد سفر به مکزیک را داشتید، یادتان باشد یکی از این جمجمه‌های بامزه و ترسناک را بخرید. یکی از اصلی‌ترین سوغات‌ مکزیک همین جمجمه‌های رنگی هستند که در مراسم روز مردگان که در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود استفاده می‌کنند

کلاه حصیری، تایلند

 

در سال‌های اخیر تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا بوده است و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به این کشور می‌روند. حالا سوغاتی از این کشور چه چیزی باید گرفت؟ یک کلاه حصیری!

عروسک‌های ماتریوشکا، روسیه

 

عروسک‌های ماتریوشکا تعدادی مجسمه‌ی چوبی است که در یک مجسمه قرار می‌گیرند. این مجسمه‌ها به قدری محبوب‌اند که در دیگر کشور‌های جهان نیز به فروش می‌روند اما طرح و نقش اصلی آن از روسیه است.

شکلات‌های موتزارت، اتریش

 

این شکلات‌ها را برای زنده نگه داشتن یاد موتزارت که در این کشور متولد شده درست می‌کنند. این سوغاتی شیرین و خوشمزه از شکلات تلخ ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های اتریش است.

مجسمه‌های رنگی فیل‌ها، هند

 

مجسمه‌های فیل در جهان کم نیستند اما در هند، این مجسمه‌ها محبوب‌تر است و دلیل بسیار مهمی نیز دارد و آن این است که بیشترین تعداد فیل‌های در معرض انقراض، در هند است.

صلیب مالتی، مالت

 

این صلیب مهم‌ترین سمبل ملی این کشور است. مغازه‌های سوغاتی این کشور، انواع مختلف این صلیب را می‌فروشند.

کلاه وایکینگ‌ها، سوئد

 

سوئد منزلگاه قوم رعب‌آور وایکینگ است که در زمان خود جنگجویان و دریاپیما‌هایی قهار بوده‌اند و سنن آن‌ها همچنان در این کشور حضور دارد.کاملا طبیعی است که این کلاه‌های شاخ‌دار جزوی از محبوب‌ترین سوغاتی‌هایی باشد که گردشگران می‌خواهند با خود به خانه ببرند.

دروازه‌ی براندنبرگ، آلمان

 

دروازه‌ی براندنبرگ بنایی تاریخی و نئوکلاسیک از قرن هجدهم میلادی است و همچنان یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین حساب می‌شود. مردم اغلب ماکت آن را می‌خرند و در جلوی دروازه‌ی اصلی با آن عکس می‌گیرند.

شربت افرا، کانادا

 

کانادا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی شربت افرا است و شاید به همین دلیل است که برگ افرا در پرچم آن نقش بسته است. پس با این حساب وقتی صحبت از سوغات می‌شود، هیچ چیز به اندازه‌ی یک شربت افرا در ظرف برگ شکل خود، کانادایی نیست.

کفش‌های چوبی، هلند

 

شما در هلند مشکل خریدن سوغاتی نخواهید داشت. اما یک چیزی که بسیار محبوب و صدالبته غیر پوشیدنی است، این کفش‌ها است که تماما از چوب ساخته شده است.