وقتی ثروت بی‌اندازه باشد، بالاخره باید جایی برای خرج کردنش پیدا کرد. در این مواقع چه جایی بهتر از خانه. برخی از ثروت‌مندان دنیا علاقه‌ی زیادی به داشتن خانه‌های بسیار لوکس و بزرگ دارند و همین علاقه باعث شده است که ارقام نجومی را صرف ساختن یا خرید خانه‌هایی کنند که بیشتر شباهت به کاخ و قصر دارند.

خانه‌هایی که در ادامه از آن‌ها خواهید خواند، گران‌ترین‌ها و لوکس‌ترین‌های در دنیا هستند. خانه‌هایی که صدها میلیون دلار صرف ساختن یا خریدشان شده است.

قلعه‌ی دراکولا، رومانی

این خانه‌ی ۱۳۵ میلیون دلاری در رومانی واقع شده و یکی از لوکس‌ترین قلعه‌های دنیا است. سال ۱۹۸۰ بود که این قلعه که به عنوان خانه‌ی دراکولا شناخته می‌شود تبدیل به موزه شد. این خانه‌ی بزرگ و اشرافی ۵۷ اتاق و ۱۷ اتاق خواب دارد و لوازم خانگی آنتیکش بر زیبایی آن افزوده‌اند.

آپ‌داون کورت، انگلستان

این یک خانه‌ی ۱۳۹ میلیون دلاری است که در دهکده‌ی ویندلشام انگلستان واقع شده است. معماری این خانه به سبک کالیفرنیایی است. آپ داون کورت در یک زمین ۵۸ هکتاری ساخته شده است، ۱۰۳ اتاق دارد و مجهز به تمام امکانات لوکس شده است. سال ۲۰۰۵ این خانه جز گران‌ترین‌های دنیا بوده است.

منِر، لوس آنجلس

این خانه ۱۵۰ میلیون دلار می‌ارزد و بزرگ‌ترین خانه‌ی لوس‌آنجلس است. به آن نام اسپلینگ منِر را هم می‌دهند. منر سال ۱۹۹۱ به سبک کاخ‌های فرانسوی در زمینی به مساحت ۴/۶ هکتار ساخته شده است که ۱۲۳ اتاق به همراه تمام امکانات لوکس را دارد.

ویلای فرانچوک، لندن

این خانه ۱۶۱ میلیون دلار می‌ارزد و در مرکز لندن و در منطقه‌ی بلگریویا واقع شده است. خانه به سبک ویکتوریایی ساخته شده است و ۶ طبقه دارد. تمام امکانات لوکس مثل باشگاه، استخر، سینما، سالن بولینگ و دیگر امکانات در این خانه تعبیه شده‌اند.

ویلای ویکتوریایی، اوکراین

این هم یک خانه ۱۶۱ میلیون دلاری دیگر است که صاحب آن النا فرنچوک تاجر بشر دوست اوکراینی است. این خانه‌ی ۵ طبقه دارای استخر، سونا، باشگاه، سینما و یک اتاق وحشت است.

عمارت هرست، سن سیمون، کالیفرنیا

این خانه ۱۶۵ میلیون دلاری بوده و در ساحل مرکزی کالیفرنیا واقع شده است. صاحب این خانه ویلیام رندولف روزنامه‌نگار آمریکایی است و خانه‌اش در یک زمین ۶ هکتاری بنا شده است. این خانه‌ی اشرافی ۲۹ اتاق دارد و فیلم مشهور پدرخوانده در آن فیلم‌برداری شده است.

فرفیلد پاند، نیویورک

این خانه‌ی ۱۷۰ میلیون دلاری متعلق به آیرا رنرت سرمایه‌گذار و تاجر است. این خانه در یک زمین فوق‌العاده بزرگ به مساحت ۶۳ هکتار واقع شده است و به عنوان بزرگ‌ترین خانه‌ی مسکونی آمریکا شناخته می‌شود.

پنت‌هاوس، لندن

این پنت‌هاوس ۲۰۰ میلیون دلاری در هایدپارک لندن واقع شده و تا الان گران‌ترین و لوکس‌ترین آپارتمان دنیا است.

ویلای لئوپولدا، ریویرای فرانسه

این خانه‌ی ۵۰۶ میلیون دلاری گران‌ترین و لوکس‌ترین ویلای اروپا است. این خانه ۲۷ طبقه دارد و سال ۱۹۰۲ توسط پادشاه لئوپولد ساخته شده است. بنای ساختمان ۸۰۰۰۰ مترمربع بوده که در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار واقع شده است. در این مجموعه دو خانه‌ی مهمان و یک ساحل اختصاصی نیز وجود دارد که بهترین ساحل جنوب فرانسه هم است. ۱۱ اتاق خواب، ۱۴ سرویس و یک باغ بزرگ از دیگر امکانات این ویلا هستند.

آنتیلا، بمبئی

شاید باورتان نشود اما گران‌ترین خانه‌ی دنیا به قیمت ۱ میلیارد دلار در بمبئی واقع شده است که ۲۷ طبقه دارد. گفته می‌شود این خانه نسخه‌ی مدرن تاج محل است. مالک این خانه موکش آمبانی پنجمین مرد ثروتمند دنیا است و با مساحت ۴۰۰۰۰ مترمربع، تمام امکانات لوکسی را که انتظار می‌رود دارد.