امروزه زندگی بسیار سریع شده است: حمل و نقل سریع، ارتباطات سریع، حتی غذاها هم سریع شده اند (منظور ما فست فودهاست) و این سریع تر شدن اگر چه به نفع ماست و باعث پیشرفت در کار و زندگی می شود اما در جاهایی هم دردسرساز شده است. یکی از این مشکلات، بالا رفتن نرخ چاقی در جهان است که روز به روز هم در حال افزایش است و بیماری های جدی ای برای افراد باعث شده است. از بزرگترین دلایل بروز چاقی، خانه نشینی و نداشتن تحرک زیاد و مصرف فست فودهاست و ما در این مطلب از الی گشت، فهرستی از ۷ تا از چاق ترین کشورهای جهان را برایتان آماده کرده ایم.

  • کویت

کویت در راس چاق ترین کشور دنیا است و دلیل آن هم شیفتگی بیش از اندازه ی مردم این کشور به غذاهای  فست فود است. کویت به دلایل منابع نفتی زیادی که دارد، یکی از کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می شود و نرخ چاقی در آن بیشتر از ۴۲.۸ درصد است!

  • عربستان سعودی

عربستان از آن دسته کشورهایی است که پیشرفت خیلی زیادی داشته است البته در زمینه چاقی! طبق تحقیقات، تا ۱۰ سال پیش، این کشور جز ۳۰ کشور چاق دنیا بود اما در حال حاضر جایگاه دومین کشور چاق جهان را دارد. آمار نشان می دهد که از هر ۳ زن در عربستان، ۱ نفر بطور جدی دچار چاقی مفرط منجربه بیماری های خطرناک است.

بیماری دیابت هم در این کشور یکی از بالاترین رتبه ها را دارد که یک دلیل بسیار بزرگ و مهم آن هم به دلیل چاق بودن مردم است.

  • بلیز

شاید اصلا ندانید این کشور در کجای این کره ی خاکی قرار دارد چه برسد به اینکه نرخ چاقی در آن چقدر است. بلیز، کشوری کوچک در آمریکای مرکزی است که تا چند سال قبل حتی جز کشورهایی که نرخ بالایی دارند نبود اما در حال حاضر در فهرست چاق ترین کشورهای دنیا قرار دارد و نرخ چاقی در آن به ۳۵ درصد رسیده است که یک بحران جدی برای این کشور محسوب می شود.

  • مصر

مشکل چاقی در شهرهای مصر بیشتر از روستاهای آن است که این هم به دلیل وجود غذاهای فست فود است. کشور مصر، بالاترین نرخ دیابت در جهان را دارد و یک دلیل بزرگ آن، مصرف نوشابه و غذاهای آماده است. نرخ چاقی در این کشور، ۳۴.۷ درصد است.

  • اردن

سبک زندگی مردم اردن و شایع بودن بیکاری، یکی از بزرگترین دلایل چاق بودن مردم این کشور است. در اردن، تعداد زنان چاق، ۲ برابر مردان چاق است. نرخ چاقی در این کشور، ۳۴.۳ درصد تخمین زده شده است.

  • امارات متحده عربی

در امارات متحده عربی و مخصوصا در کشور دبی، چاقی دلیل های زیادی دارد مثلا اینکه به دلیل ثروتمند بودن کشور، غذاهای آماده ی غربی خیلی زود وارد سیستم غذایی این کشور شد و مصرف نوشابه و غذاهای آماده در این کشور بسیار بالاست. نرخ چاقی در این کشور، ۳۳.۷ درصد است.

  • آفریقای جنوبی

شاید آوردن کشوری از محدوده ی آفریقا که همیشه نام آن با سو هاظمه و گرسنگی پیوند خورده است، عجیب باشد اما تقریبا می توان گفت که آفریقای جنوبی تنها کشور از این قاره است که در لیست چاق ترین کشورهای دنیاست و بد نیست بدانید بیشتر از نصف مرگ و میرهای این کشور به دلیل افزایش است. افزایش وزن، باعث مشکلاتی مثل انواع بیماری های قلبی، فشار خون و سکته مغزی در آن شده است.