آیا می دانید پایین ترین و پست ترین نقطه زمین کجاست؟ در ادامه 5 مکان که در رتبه اول تا دهم پایین ترین نقطه روی زمین هستند را مشاهده می نمایید.

5. وپادینا کاراگیه , قزاقستان، -132 متر:

نقطه پنجم مربوط به قزاقستان است. محل آن در جنوب غربی قزاقستان قرار دارد. این شهر در یک کشور محصور در خشکی واقع شده است، که ماهواره پیشین اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

4. گودی قتارا، مصر، -134 متر:

مکان چهارم گودی قتار در مصر می رود. این مکان 134 متر زیر دریا قرار دارد. این شهر در بیابان لیبی واقع شده است. این منطقه عشایر کوچ نشین است که از آن به عنوان توده واری استفاده می کنند.

3. تورپان پندی، چین، -155 متر:

رتبه سوم یک مکان منحصر به فرد در چین است به نام تورپان پندی. این مکان در منطقه خودمختار سین کیانگ چین واقع شده است. به عنوان خشک ترین و گرم ترین مکانئذ چین شناخته شده است.

2. دریاچه اسل, جیبوتی, 158 متر:

مکان دوم ما به دریاچه ” اسل در جیبوتی تعلق دارد که هم چنین بر روی کره زمین نیز مشخص هست. این دریاچه در فاصله دوری از سطح دریا واقع شده و خشک ترین و گرم ترین روزه ای زمین است.

1. دریای مرده، اردن و فلسطین، -414 متر:

بحر المیت با ارتفاع 422 متر پایین تر از سطح دریا، پست ترین ساحل جهان را دارد. این دریاچه در مرز اردن و فلسطین اشغالی واقع است. جاده دور این دریاچه نیز کم ارتفاع ترین جاده جهان محسوب می شود. به دلیل شوری بیش از حد آب (10 برابر بیشتر از دریای مدیترانه) این دریاچه، هیچ موجود زنده ای در آن زندگی نمی کند، به همین دلیل هم نام این دریاچه بحر المیت یا دریای مرده است.