زمین رو به گرم‌تر شدن پیش می‌رود و این گرما گریبان‌گیر بسیاری از کشورها شده است. البته کشورهایی هستند که از زمان‌های دور نیز جزو گرم‌ترین‌های دنیا بوده‌اند.

ایران

دیدن نام کشورمان در این فهرست چندان هم دور از تصور نبود. ایران جزو کشورهای چهار فصل محسوب می‌شود، هر چند در برخی از نقاط دمای هوا به ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. این کشور نیز جزو مناطق خشک و گرم جهان است و مردم آن در فصل تابستان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

الجزایر

تقریبا شرایط آب‌وهوایی تمام کشورهای آفریقایی یکسان است و الجزایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این کشور تعدادی کوه پوشیده از برف وجود دارد، اما اکثرا آب‌وهوا گرم و خشک است. دمای میانگین هوا ۵۰ تا ۵۳ درجه است و بیشترین دما متعلق به منطقه‌ی صلاح است. مناطق ساحلی این کشور باران را تجربه می‌کنند، اما این پدیده در قسمت‌های مرکزی هرگز اتفاق نمی‌افتد.

عراق

غیر از جنگ، عراق با مشکلات دیگری چون خشکسالی نیز مواجه است. این کشور همسایه ایران، دمایی بین ۴۸ تا ۵۴ درجه‌ی سانتی‌گراد را تجربه می‌کند و دمای هوا در بیشتر روزهای سال بالای ۴۰ درجه است. به مانند ایران، عراق نیز مناطقی دارد که در زمستان‌ها شاهد بارش برف است، ولی در بیشتر مناطق گرمای هوا بیداد می‌کند.

عربستان سعودی

عربستان، کشوری دیگر از منطقه‌ی خاورمیانه است که مردمش جزو ثروت‌مندترین مردم دنیا هستند. با وجود گرمای زیاد و خشکی فراوان، حکومت این کشور با مدیریت درست شرایط، باعث شده که سختی زیادی متوجه شهروندانش نباشد. دمای هوا در عربستان در روزهای تابستان به ۵۴ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

لیبی

به گرم‌ترین کشور دنیا رسیدیم. لیبی به قدری گرم است که مردم این کشور با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند. سال ۱۹۲۲ این کشور با دمای ۵۷٫۸ درجه‌ی سانتی‌گراد، رکورد گرم‌ترین نقطه‌ی دنیا را به نام خود ثبت کرد. با وجود بیابان‌های فراوان زندگی در این کشور آسان نیست.