آیا حاضر به عبور از ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان هستید؟ اگر از ارتفاع می‌ترسید، حتی به نزدیک شدن به این پل‌ها فکر نکنید. در ادامه ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان را معرفی خواهیم کرد.

۱. پل شیشه‌ای ژانگجیاجی

مکان: ژانگجیاجی، چین

«پل معلق ژانگجیاجی» (Zhangjiaji Glass Bridge)، بزرگ‌ترین و بلندترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است که در سال ۲۰۱۶ در چین افتتاح شد. هرکس می‌تواند در بالاترین ارتفاعات از شیشه پنجره بیرون را تماشا کند. اما ایستادن بر سطح شیشه‌ای معلق در ارتفاع تقریبی ۳۰۵ متر شجاعت می‌خواهد و عادت به آن کمی زمان می‌برد.

پل معلق ژانگجیاجی، بین دو کوه صخره‌ای در منطقه خوش‌منظره «پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی» (Zhangjiajie National Forest Park)، معلق است. این پل ۴۳۰ متر طول دارد و تا همین اواخر، طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان بود؛ اما با ارتفاع ۲۳۰ متر هنوز مرتفع‌ترین پل معلق جهان است. اگرچه کمی ترسناک است، اما این پل امنیت بالایی دارد و عابران می‌توانند از کف شیشه‌ای و شفاف آن، مناظر زیبای زیر پای خود را تماشا کنند.

۲. پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو

مکان: شیجیاژوانگ، چین

درست زمانی که همه فکر می‌کردند، پل ژانگجیاجی، طولانی‌ترین پل کف شیشه‌ای در جهان است و از آن طولانی‌تر وجود نخواهد داشت، چینی‌ها با ساخت پل معلق منطقه‌ی «هونگیاگو» (Hongyagu) رکورد جدیدی را ثبت کردند.

پل منطقه‌ی هونگیاگو در سال ۲۰۱۷ با طول بیش از ۴۸۸ متر بازگشایی شد و طولانی‌ترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است و از بالای آن منظره‌ی زیبای کوه‌ها، آبشارها و معابد باستانی در استان «هبی» (Hebei) واقع در شمال شرقی چین قابل مشاهده است.

به‌طور هم‌زمان، حداکثر ۶۰۰ نفر اجازه‌ی عبور از این پل در ارتفاع ۲۱۸ متری را دارند. این پل معلق طوری طراحی شده است که برای ایجاد هیجان بیشتر و البته غیرضروری، کمی تکان می‌خورد.

برای محافظت از پنل‌های شیشه‌ای کف پل در برابر هرگونه آسیبی، بازدیدکنندگان باید از کاورهای مخصوصی برای کفش‌هایشان استفاده کنند. علاوه بر آن در نقاط مختلفی از پل، کارمندان پشتیبانی ویژه حضور دارند تا از بازدیدکنندگان در مقابل آسیب‌های روانی احتمالی محافظت کنند.

۳. پل معلق کاپیلانو

مکان: ونکنوور شمالی، بریتیش کلمبیا

اگرچه پل اصلی در سال ۱۸۸۹ با استفاده از طناب کنفی و تخته‌های چوب سرو ساخته شده بود، اما مدت‌ها پیش با کابل‌های سیمی و بتن مقاوم‌سازی شده است. عبور از «پل معلق کاپیلانو» (Capilano Suspension Bridge) در ارتفاع ۷۰ متر در بالای رودخانه کاپیلانو، آن‌قدر هیجان‌انگیز است که حتی آرام‌ترین و خونسردترین عابران هم هنگام عبور از آن کمی مضطرب می‌شوند.

ده‌ها نفر از افرادی که معمولا در زمان شلوغی و تعطیلات، برای عبور از این پل معلق باریک می‌روند و همچنین کسانی که به هیجان و ماجراجویی‌های خاطرات «ایندیانا جونز» علاقه‌مند هستند، معمولا زمان زیادی را برای لذت و استفاده از هوای پاک و مناظر زیبای جنگل بارانی اقیانوس آرام صرف نمی‌کنند و این کار را وقت تلف کردن می‌دانند. اما هوای تازه و پاک این منطقه، بسیار آرامش‌بخش است و باید از آن لذت برد.