استرس بخشی از زندگی روزمره ما است و بسیاری از حرفه‌ها و شغل‌ها با میزان بیشتری از استرس همراه هستند؛ با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینید آیا شغل شما در لیست پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا قرار دارد یا نه!

۵. خبرنگاران

به عنوان یک خبرنگار شما نمی‌دانید که در چه موقعیتی قرار می‌گیرید و قرار است که در چه مکان و چه شرایط بحرانی گزارش خبری خود را تهیه کنید. یک گزارشگر می‌تواند در یک منطقه جنگی باشد یا در یک کنفرانس خبری.

متوسط درآمد: ۳۷,۸۲۰ دلار (۲۶,۸۰۱ پوند)

۴. افسران پلیس

افسران پلیس همیشه در شرایطی هستند که خطر در کنار آن‌ها است، از سرقت‌های مسلحانه گرفته تا دستگیری مجرمان خطرناک همه و همه شرایط کاری سختی را برای افسران پلیس فراهم می‌سازد و همین موضوع باعث افزایش استرس کاری برای آنان می‌شود.

متوسط درآمد: ۶۱,۶۰۰ دلار (۴۳,۶۵۳ پوند)

۳. خلبانان

خلبانان به تنهایی مسئول حفاظت از جان صدها مسافر هستند و این خود موضوعی استرس‌آور است. تغییرات ناگهانی جوی و تدابیری که در این شرایط باید اتخاذ کنند، در کنار اتفاقات گوناگونی که ممکن است در حین پرواز با آن‌ها مواجه شوند، آن را به شغلی حساس تبدیل کرده است.

متوسط درآمد: ۱۰۵,۲۷۰ دلار (۷۴,۶۰۲ پوند)

۲. آتش نشانان

آتش نشانان روزانه برای حفظ جان و ایمنی دیگران، جان خود را به خطر می‌اندازند و نه تنها در دل آتش، بلکه گاهی در موقعیت‌های بدتر از آن قرار می‌گیرند که این موضوع به تدریج در روحیه آنان و زندگی شخصی‌شان استرس‌های بسیاری را منجر می‌شود.

متوسط درآمد: ۴۸,۰۳۰ دلار (۳۴,۰۳۷ پوند)

۱. پرسنل نظامی

در سال ۲۰۱۸ شغل‌های نظامی به عنوان پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا شناخته شده‌اند، بخصوص افرادی که برای مدت‌های طولانی از خانه و زندگی خود دور هستند و در مناطق جنگی به ماموریت اعزام می‌شوند. این شغل‌ها نه تنها استرس فراوانی به همراه دارد، بلکه تاثیرات مخربی بر روحیه و روان این افراد می‌گذارد که تا پایان عمر خود با آن‌ها کلنجار خواهند رفت.

متوسط درآمد: ۲۶,۰۵۴ دلار (۱۸,۴۵۶۳ پوند)