در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی در این مورد به وجود آمده است. هواپیمایی های امارات و قطر ایرویز در مورد پرواز فوق طولانی دبی-اوکلند و دوحه- اوکلند با یکدیگر به شدت رقابت دارند. در ماه مارس ۲۰۱۷ هواپیمایی امارات با راه اندازی مسیر ۱۴۲۰۰ کیلومتری تا اوکلند نیوزلند ادعا کرد که طولانی ترین پرواز تجاری جهان را انجام می دهد. چندی بعد اما قطر ایرویز اعلام کرد که این ایرلاین نیز پرواز دوحه تا اوکلند نیوزلند را انجام خواهد داد.

  • مسیر دوحه به اوکلند

ایرلاین: قطر ایرویز

مسافت: ۱۴۵۳۵ کیلومتر

این عنوان پیش از این متعلق به مسیر دبی-اوکلند امارات بود. اما از آنجا که دوحه به نسبت دبی در فاصله دورتری از اوکلند قرار دارد، قطر ایرویز با راه اندازی این پرواز توانست عنوان طولانی ترین مسیر پروازی بدون توقف را از آن خود کند. هواپیمایی قطر این پرواز طولانی را با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ انجام می دهد.

  • مسیر دبی به اوکلند

ایرلاین: امارات

مسافت: ۱۴۲۰۰ کیلومتر

تا قبل از راه اندازی مسیر دوحه-اوکلند توسط قطرایرویز، هواپیمایی امارات با انجام پرواز دبی-اوکلند طولانی ترین مسیر پروازی بین المللی بدون توقف را انجام می داد. این پرواز با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ و با ۲۶۶ مسافر انجام می شود. مسیر رفت حدود ۱۶ ساعت و ۲۴ دقیقه و مسیر برگشت تقریبا ۱۷ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می کشد.

  • مسیر دهلی به سن فرانسیسکو

ایرلاین: ایر ایندیا

مسافت: ۱۵۱۴۰ کیلومتر

سابق بر این مسیر دهلی تا سن فرانسیسکو از مسیر قطبی انجام می شد، اما در حال حاضر ایر ایندیا این مسیر پروازی را از طریق اقیانوس آرام انجام می دهد. این امر باعث صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت می شود. مسیر جدید برای هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ایر ایندیا این امکان را به هواپیما می دهد که در ارتفاع بالاتری پرواز کند و از جریان باد پرسرعت برای حرکت به سمت سن فرانسیسکو بهره مند شود.