در زیر از ایرلاین هایی نام برده می شود که سابقه ایمنی درخشان تری داشته و هرگز حادثه مرگباری را شاهد نبوده اند. بدون شک خیال مسافران این ایرلاین ها در هنگام خرید بلیط هواپیما راحت تر است.

شرکت هوایی کانتاس

شرکت هوایی کانتاس که از سال 1921 فعالیت خود در عرصه هوانوردی را آغاز کرد، سومین ایرلاین قدیمی جهان است. کانتاس در فیلم مرد باران که در سال 1088 ساخته شد هم به عنوان خط هوایی که تا کنون درگیر حادثه مرگباری نشده به تصویر کشیده شده است. در بخشی از این فیلم شخصیت اصلی، ریموند، با بازی داستین هافمن می گوید:” کانتاس. کانتاس. هیچ وقت سقوط نکرده”.

اگرچه به نظر می رسد این موضوع آنقدرها که فکر می کنید دقیق نباشد. این شرکت هوایی استرالیایی 8 حادثه مرگبار را تجربه کرده که همگی آنها پیش از سال 1952 بوده اند. البته 4 حادثه نیز در طول جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده وقتی که هواپیماهای کانتاس در حال پرواز از سوی متفقین بودند. در حقیقت یکی از هواپیماها سرنگون شده بود.در سال 1951 یک هواپیمای دراوِر Drover استرالیا بعد از اینکه پروانه موتور مرکزی عمل نکرد در سواحل گینه نو سقوط کرد. در این حادثه خلبان و شش مسافر آن کشته شدند. از آن زمان تا کنون کانتاس درگیر حادثه مرگباری نشده و تنها تعداد انگشت شماری حادثه جزئی گزارش شده است.

شرکت هوایی هاوایی

شرکت هوایی هاوایی که از سال 1929 پرواز کرده و هرگز دچار هیچ حادثه هم مرگباری نشده است یکی از معدود ایرلاین هایی است که در طولانی مدت حتی یک نفر از مسافران خود را از دست نداده است. هر چند شرکت هاوایی در سال های 1993 و 2003 دو ورشکستگی را تجربه کرده اما در زمینه ایمنی هرگز کوتاه نیامده است. هاوایی که فعالیت خود را با پرواز هواپیماهای سبک و پروازهای تفریحی بر فراز اوآهو شروع کرد، امروز به چندین مقصد در اقیانوسیه مانند نیوزیلند، استرالیا، آسیا و سواحل غربی آمریکا پرواز می کند.

شرکت هوایی ایزی جت

شرکت هوایی ایزی جت از سال 1995 شروع به پرواز کرده و هرگز شاهد حادثه نبوده است. در واقع تاریخ این شرکت به اندازه ای عاری از حادثه است که پیدا کردن یک موضوع جدی برای سوار نشدن بر هواپیماهای آن دشوار است.