گردشگری یک صنعت پر زرق و برق است که باعث می شود گردشگران تا می توانند خرج کنند. جذابیت های توریسم، مسافران را به صرف هزینه های بالا تشویق می کند از بهترین هتل ها تا بهترین مراکز سرگرمی و رستورانها. مردم به سفر می روند تا پولهایشان را خرج کنند ولی کدام گردشگران لقب ولخرجترین گردشگران جهان را دارند؟

چین

در رده بندی ولخرج ترین گردشگران دنیا، چینی ها رتبه نخست را دارند. گردشگران چینی با درآمدهای بالا به راحتی سفر می کنند و طبق آمار پروازهای دنیا، بیشترین سفرها را به خود اختصاص داده اند. 70 درصد سفر چینی ها همراه خانواده و دوستان انجام می شود که باعث ولخرجی بیشتر آنها می شود. شمار فراوان گردشگران چینی در کشوری با جمعیت میلیاردی طبیعی به نظر می رسد. سال 2018 چینیها میزان 277 میلیارد دلار صرف سفر کردند.

آمریکا

رتبه دوم به آمریکایی ها می رسد. گردشگران آمریکایی عاشق استراحت و سفر هستند. به همین خاطر آنها در سال 2018 با صرف 144 میلیارد دلار از ولخرجترین گردشگران دنیا محسوب می شوند. این آمار نسبت به سالهای قبل رشد بیشتری یافته است. مقصد مورد علاقه آمریکایی ها سفر به  مکزیک، کانادا، انگلستان، جمهوری دومنیکن ، فرانسه ، ایتالیا و آلمان است.

آلمان

آلمانیها علاقه دارند تعطیلات طولانی داشته باشند برای همین مبالغ زیادی را خرج سفر می کنند. 75 درصد گردشگران آلمانی 8 تا 21 روز را در سفر تعطیلات بوده اند. بنابراین کسب رتبه سوم آلمان به مبلغ 94 میلیارد دلار در لیست گردشگران ولخرج جهان دور از ذهن نیست. جالب اینکه عموم آنها ترجیح می دهند بدون فرزندان خود سفر کنند. مقصد مورد علاقه آلمانیها، کشورهای چین، تایلند، جزایر کارائیب، مصر و کاناداست.

انگستان

انگلیسی ها با 73 میلیون سفر خارجی در سال، در رده چهارم قرار دارند. علاوه بر اینکه آنها 299 میلیون شب را در سفر داخل کشور سپری می کنند. مقصد گردشگری محبوب انگلیسی ها کشورهای اسپانیا، جزایر بالریک، جزایر قناری، ایتالیا و آمریکاست. آنها در سال 2018 نزدیک 76 میلیارد دلار را خرج مسافرت کرده اند.

فرانسه

یک مثل مشهور می گوید وقتی فرانسویها coq au vin (غذای معروف فرانسوی) و کروسان نمی خورند حتما در حال سفرند. تعداد 44 میلیون سفر در سال نشان از علاقه فرانسوی ها به سفر دارد. آنها بیشتر به کشورهای  پرتغال، بلژیک، آلمان، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا مسافرت می کنند. مردم فرانسه 48 میلیارد دلار در سال برای مسافرت پرداخت کرده اند.