به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای پیشرفته‌ای همچون تانک ، مسلسل و … ساخته شد. سلاح های زیر از میان سلاح های انفرادی و مسلسل ها انتخاب شده است و در این لیست سلاح های سنگین جای ندارند. در این مقاله شما با مرگبارترین سلاح های دنیا آشنا خواهید شد.

اسلحه تک تیر انداز DSR 50

این تک تیرانداز بیصدا و بدنه ضد مواد، توسط شرکت آلمانی DSR-precision GmbH ساخته و پرداخته شده است. این اسلحه با کمی تغییر در کالیبر نسبت به هم رده‌های خود، گوی سبقت را از آنها ربوده و یکه تاز میدان است. DSR 50 تک تیرانداز 12.7mm ساخت شرکت آلمانی DSR-Precisio می‌باشد که در اصل پایه ساختش مربوط به DSR-1 هست و توسط همان کمپانی DSR-Precisio تولید شده است. وزن این سلاح 11 کیلوگرم است و برد موثر آن 1800متر است.

انتهای لوله سلاح در نگاه اول خیلی شبیه به صدا خفه‌کن است اما در اصل یک blast compensator (کاهنده انفجار) است که ترکیبی از شعله پوش و کاهش دهنده فشار موثر از هوای حاصل از انفجار است. یکی از نکات جالب این اسلحه بکار گیری فناوری لگد گیری به صورت هیدرولیکی در قنداق اسلحه می‌باشد که در کنار blast compensator میزان زیادی از لگد سلاح رو کاهش می‌دهد.