پرفروش ترین فیلم های جهان همیشه از جذاب‌ترین فهرست‌های سینمایی بوده است. تماشاچی‌های حرفه‌ای سینما همهٔ این فیلم‌ها را دیده‌اند، و فیلم‌نبین‌ها هم اگر هوس تماشای فیلم کنند، معمولا برای انتخاب فیلم جذاب، به چنین فهرست‌هایی مراجعه می‌کنند. در این مقاله، پرفروش ترین فیلم های جهان را برایتان گرد آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم اگر فیلمی در این مجموعه هست که هنوز ندیده‌اید، سریع دست به کار شوید!

۱. آواتار

آواتار (Avatar) فیلمی در ژانرهای فانتزی و علمی-تخیلی، به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) محصول سال ۲۰۰۹ است. دنیای عرفانی پاندورا که کامرون در این فیلم آفرید، به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شد و پای خیلی‌ها را در آن سال به سینماها کشاند. آواتار با حدود ۲٫۸ میلیارد دلار فروش در سرتاسر دنیا، مقام نخست پرفروش ترین فیلم های جهان را از آنِ خود کرده است.

۲. تایتانیک

تایتانیک (Titanic) هم ساختهٔ جیمز کامرون است. این فیلم که در ژانرهای درام و فاجعه دسته‌بندی شده، محصول سال ۱۹۹۷ است. تایتانیک با ۲٫۲ میلیارد فروش، تا سال ۲۰۰۹ که آواتار آمد، لقب پرفروش‌ترین فیلم سینما را داشت.

۳. جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد

جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) اپیزود هفتم از مجموعه فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی جنگ ستارگان است. کارگردان این فیلم جفری جیکوب آبرامز (Jeffrey Jacob Abrams) بوده و محصول سال ۲۰۱۵ است. این فیلم با فروش ۲٫۰۷ میلیارد دلاری در ردهٔ سوم پرفروش ترین فیلم های جهان قرار دارد.

۴. انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) در ژانرهای فانتزی و علمی-تخیلی، محصول سال ۲۰۱۸ شرکت مارول (Marvel) است. برادران روسو (Russo) کارگردانی این فیلم پُر از ابرقهرمان را برعهده داشته‌اند. این فیلم هم با فروش حدود ۲٫۰۵ میلیارد دلاری، در فهرست پرفروش ترین فیلم جهان قرار گرفته است.

۵. دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک (Jurassic World) فیلمی در ژانرهای علمی-تخیلی و مهیج، به کارگردانی کالین ترورو (Colin Trevorrow)، محصول سال ۲۰۱۵ است. دنیای ژوراسیک بازسازی فیلم کلاسیک پارک ژوراسیک محصول سال ۱۹۹۳ است و پای خیلی از طرفداران این فیلم را به یاد آن فیلم قدیمی به سینماهای سرتاسر دنیا کشاند. این فیلم با فروش ۱٫۷ میلیارد دلاری در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.