دریا علاوه بر زیبایی و آرامش‌بخش بودن، می‌تواند با عظمتی که دارد، باعث وحشت هم شود.

دریای ژاپن

مق میانگین دریای ژاپن ۱۶۶۶ متر بوده و از این نظر بسیار شبیه به دریای مدیترانه است. این دریا از طریق تنگه‌های تارتاری، تسوگارو، کانمون، لا پروس و کره‌ای به آب‌های دیگر متصل می‌شود. به دلیل آرام بودن این دریا، دنیای زیر آب آن تغییرات زیادی ندارد. تماشای این دریای آبی رنگ از ساحل و هواپیما بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دریای کارائیب

میانگین عمق این دریا که در اقیانوس اطلس واقع شده  ۲۵۷۵ متر است. کارائیب را به عنوان بزرگ‌ترین دریای شور دنیا با مساحت ۲۷۵۴۰۰۰ کیلومتر مربع نیز می‌شناسند. جالب است بدانید که عمیق‌ترین نقطه‌ی دریای کارائیب ۷۶۸۶ متر عمق دارد و با نام «کّومّن ترو» شناخته می‌شود. دو درازگودال هیسپانیولا و پورتوریکو در این دریا مشهورند و اینجا خانه‌ی برخی از کمیاب‌ترین گونه‌های دریایی در دنیا است.

اقیانوس اطلس

اقیانوس اطلس که جایگاه سوم در این فهرست را از آن خود می‌کند، به طور میانگین ۳۵۷۵ متر عمق دارد و در عمیق‌ترین نقطه که در واقع همان درازگودال پورتوریکو است، به ۸۶۰۵ متر می‌رسد. اقیانوس اطلس پس از اقیانوس هند جوان‌ترین اقیانوس کره‌ی زمین است. این اقیانوس را باید به خاطر کشتی معروف تایتانیک بیشتر بشناسید. جایی که یکی از کوه‌های یخ آن بزرگ‌ترین کشتی مسافربری دنیا در آن زمان را به دل دریا کشاند.

اقیانوس هند

عمق اقیانوس هند به طور میانگین ۳۸۴۰ متر می‌شود و این دریا ۲۹۲۱۳۱۰۰۰ کیلومتر مکعب آب را در درون خود جای داده است. از نظر دما نیز این اقیانوس گرم‌ترین آب‌های جهان را دارد. اینجا را به گونه‌های آبی متحیرکننده و تضاد رنگ آبی‌اش می‌شناسند؛ تضادی که از ارتفاع بالا بسیار زیبا است.

اقیانوس آرام

در آخر به عمیق‌ترین اقیانوس جهان با میانگین عمقی ۳۹۳۹ متر رسیدیم، جایی که عمیق‌ترین نقطه‌ی آن با نام درازگودال ماریانا حدود ۱۰۹۱۱ متر عمق دارد. به‌علاوه، این اقیانوس بیشترین تعداد کوه‌های دریایی را هم در دل خود جای داده که مشهورترین آن‌ها با نام حلقه‌ی آتش به دلیل آتشفشان ایجاد شده است.