در سال 1997 در دانشگاه دولتی مسکو روسیه کنسرت 850 سالگی مسکو برگزار شد و این کنسرت بیش از 3.5 میلیون جمعیت را در خود جای داد.

موسیقی یک زبان جهانی است و کنسرت‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای جمع کردن مردم برای لذت بردن از آن هستند. کنسرت‌های هنرمندان بزرگ معمولا بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است و جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند. اما در این مطلب به معرفی بزرگترین کنسرت‌های تاریخ جهان خواهیم پرداخت.

۵) کنسرت رولینگ استونز

در سال 2006 در ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو کنسرتی توسط “رولینگ استونز” برگزار شده که بیش از 1.5 میلیون جمعیت را در خود جای داد. این کنسرت راک یکی از بهترین اتفاقات موسیقی جهان بود و فرصتی را برای اجرای رولینگ استونز رقم زد. میلیون‌ها نفر از طرفداران این شانس را داشتند که در تور کنسرت “A Bigger Bang” در سال 2006 حضور پیدا کنند و در این کنسرت خوش بگذرانند. تور کنسرت “A Bigger Bang” به عنوان بهترین تور در سال 2006 شناخته شد.

۴) کنسرت آرمین ون بیورن، پاول ون دایک و کارل کاکس

در سال 2008 در دورتموند آلمان تور کنسرت Love Parade برگزار شد که بیش از 1.6 میلیون جمعیت را به خود جذب کرد. تور کنسرت Love Parade سال 2008 در چندین کشور مانند استرالیا، کره جنوبی، اوکراین و ترکیه برگزار شد و بزرگترین کنسرت این تور در آلمان بود. این کنسرت سرگرم‌کننده برای اولین بار در سال 1989 در برلین غربی آغاز شد. هدف اصلی این رویداد تجلیل از آزادی عشق و موسیقی الکترونیک بود. این کنسرت در سال‌های بعد هم در کشورهای مختلف برگزار شده که متاسفانه پس از سال‌ها موفقیت در سال 2010 در یکی از این کنسرت‌ها 21 نفر جان باختند و 500 نفر زخمی شدند. در نهایت همین موضوع باعث متوقف شدن کنسرت Love Parade شد.

۳) کسرت متالیکا و ای‌سی/دی‌سی

در سال 1991 در مسکو تور کنسرت Monsters of Rock برگزار شد که این کنسرت بیش از 1.6 میلیون جمعیت داشت. در واقع اولین کنسرت به سبک غربی در مسکو، کنسرت “Monsters of Rock” بود که با حضور گسترده‌ای، بسیار هیجان‌انگیز شد. پیش از اواخر دهه 1980، آیین نامه‌هایی مردم روسیه را محدود می‌کرد در نتیجه تأثیرات خارجی مانند موسیقی راک غربی در روسیه ممنوع بود. در نهایت زمانی که افسانه‌هایی مانند Metallica و AC / DC وارد صحنه شدند اتفاقی هیجان‌انگیز رخ داد و جمعیتی بیش از حد معمول، خود را به کنسرت رساندند.

۲) کنسرت راد استوارت

در سال 1994 در ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو، کنسرت سال نو با حضور 3.5 میلیون جمعیت برگزار شد. البته برخی معتقدند که این کنسرت بیش از 4 میلیون جمعیت داشته است. در این کنسرت نمایش آتش بازی سال نو نیز برگزار شده بود. رود استوارت یکی از رکوردداران گینس برای بزرگترین کنسرت زنده و بزرگترین کنسرت راک رایگان تاریخ جهان شناخته شده است.

۱) کنسرت ژان میشل ژار

در سال 1997 در دانشگاه دولتی مسکو روسیه کنسرت 850 سالگی مسکو برگزار شد و این کنسرت بیش از 3.5 میلیون جمعیت را در خود جای داد. کنسرت ژان میشل ژار تاکنون یکی از بزرگترین کنسرت‌های تاریخ جهان شناخته شده است. حضور گسترده‌ی مردم در این کنسرت از انتظارات فراتر رفت. کنسرت ژان میشل ژار همچنین رکورددار بیشترین جمعیت بود و 4 بار بعد از این کنسرت ژان میشل ژار این رکورد خود را نیز شکست و اجراهایی فوق‌العاده و هیجان‌انگیز را به ارمغان آورد.