چاقی یکی از بیماری های شایع دنیا است که خود زمینه ساز بسیاری از مشکلات و بیماری های خطرناک است، در این گزارش به معرفی و بررسی چاق ترین انسان های دنیا پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

میلز داردن که در سال ۱۷۹۹ متولد شد یکی از چاق ترین افراد روی زمین بود.قدش ۲.۲۹ سانت بود و وزنش چیزی در حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم بود.قد و وزن او چیزی حدود ۶ برابر یک فرد چاق معمولی بود

رابرت ارل هیوز در سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد و در سال ۱۹۵۶ در سن ۳۲ سالگی درگذشت.او با وزنی معادل ۴۸۶ کیلوگرم یکی ازسنگین ترین مرد دنیا لقب گرفت.دلیل چاقی وی مشکل در غده هیپوفیزش بوده است.او در سن ۶ سالگی ۹۲ کیلوگرم و در سن ۱۰ سالگی ۱۷۱ کیلوگرم وزن داشت.گفته می شود در زمان مرگ بیش از نیم تن وزن داشته است.

پاتریک دیول یکی از مردان چاق ولی با اراده جهان بود.او وزنش ۴۱۰ کیلو بود که با مشاوره های پزشکی، عمل بای پس معده و برداشتن چربی از طریق جراحی پس از ۱۲ ماه ۲۶۰ کیلو وزن کم کرد.او بعد از عمل های جراحی فقط با ورزش توانست وزن ۱۷۰ کیلوگرم را حفظ کند.

مایکل هبرانکو که یک مریضی عجیب داشت روز به روز چاق تر می شد و وزنش به ۴۱۱ کیلوگرم رسید.ولی او به همین حال نماند و به بیمارستان سنت لوک در نیویورک رفت و قسمتی از جربی ها را برداشت.بعد از آن زیر نظر مربی اش وزنش را به وزن باور نکردنی ۹۰ کیلوگرم رساند.همچنین قطر دور کمرش را از ۲۹۰ سانتی متر به ۹۱ سانتی متر رساند.اسم او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

والتر هادسن در سال ۱۹۴۴ متولدشد.او چهارمین شخص سنگین وزن در تاریخ پزشکی بود.او همچنین رکورد دار بزرگترین دور کمر با قطر ۳۰۰ سانتی متر بود.رژیم غذایی او به این صورت بود : روزی دو جعبه سوسیس، ۱۲ تخم مرغ, چهار همیرگر، چهار چیزبرگر، سیب زمینی سرخ شده به مقدار زیاد، سه عدد ژامبون،دو جوجه سوخاری و مقداری زیاد تنقلات.او روزی ۱۷ لیتر نوشابه هم می نوشید.بلاخره در سن ۴۷ سالگی در گذشت.

مانوئل اوریبه در سال ۱۹۶۵ در مکزیک به دنیا آمد و در حال حاضر نیز زنده است!

او مریضی بدی داشت وزنش گفته می شود ۵۹۷ کیلوگرم بود.او در سال ۲۰۰۱ زیر نظر پزشکان و مربیان شروع به رژیم غذایی مناسب و ورزش های مناسب کرد و هنگامی که در سال ۲۰۰۶ در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد به یک سوم وزنش رسیده بود، چیزی د حدود ۱۸۱ کیلوگرم.او دست از تلاش بر نداشت البته عمل بای پس معده نیز انجام داد و هم اکنون ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

جان براور مینوچ در سال ۱۹۴۱ به دنیا امد و در سال ۱۹۸۳ به دلیل چاقی مفرط در گذشت.وزن او حدود ۶۳۴ کیلوگرم تخمین زده شده بود.او پس از ۱۶ ماه با یک رژیم غذایی سخت و دریافت روزانه کالری کمتر، حدود ۲۱۵ کیلوگرم از دست داد و به ۴۱۹ کیلوگرم رسید.این نوع وزن کم کردن در تاریخ سابقه ندارد.به هر حال او پس از یک سال از درمان های سخت خسته شد و قطع درمان کرد.