زیباترین بخش طبیعت چیست؟ گل. شک نکنید. گل‌های زیبا همیشه در دسته بهترین انتخاب‌ها برای هدیه‌دادن هم قرار می‌گیرند. همه آدم‌ها گل‌ها را دوست دارند؛ در هر سن و موقعیتی که باشید، دریافت دسته‌ای گل زیبا روحتان را شاداب می‌کند. این‌طور نیست؟ دقت‌ کرده‌اید که وقتی می‌خواهند از سادگی و قناعت در هدیه دادن صحبت کنند، می‌گویند: «یک شاخه گل هم کافی است»؟ ماجرا از این قرار است که گاهی یک شاخه گل خیلی گران‌تر از کادوهای دیگر تمام می‌شود. در این مقاله از گران ترین گل های دنیا می‌خوانید؛ گل‌هایی که یک دسته از آنها کادویی گران ولی همچنان زیبا خواهد بود.

۵. گل زعفران؛ خوش‌بوی زیبا

گل زعفران زیبا و رؤیایی هم از گران ترین گل های دنیا به شمار می‌رود. برگ‌های بنفش و ظریف آن، بخشی زرد را در آغوش کشیده‌اند. ترکیب این دو رنگ، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این گل بیشتر به‌عنوان ادویه‌ای معروف استفاده می‌شود که این موضوع برای ما ایرانی‌ها کاملا واضح است؛ اما ظاهرا در نقاطی از دنیا از آن به‌عنوان دسته‌گل هم استفاده می‌شود و خیلی هم گران است. ۱۰ عدد از غنچه‌های این گل حدود ۶ دلار می‌شود. ۴۰۰ گرم از گل زعفران را باید به قیمت ۱۵۰۰ دلار بخرید.

۴. ارکیده طلایی کینابالو؛ تک و خاص

ارکیده طلایی کینابالو هم بسیار زیباست و هم نادر؛ برای همین در دسته گران ترین گل های دنیا قرار می‌گیرد. این گل فقط در پارک ملی کینابالو در کشور مالزی یافت می‌شود. درواقع این ارکیده نوعی ارکیده با برگ‌هایی بزرگ و شفاف است. گفته می‌شود که در بازار سیاه، دسته‌ای از این گل به قیمت ۵هزار دلار خریدوفروش می‌شود.

۳. ارکیده شن‌ژن نونگکه

این گل زیبا حاصل زحمت دانشمندانی در آزمایشگاه شرکت شن‌ژن نونگکه است. محققان کشاورزی چینی ارکیده شن‌ژن نونگکه را عمل آورده‌اند. این کار هشت سال طول کشید. در سال ۲۰۰۵، ارکیده شن‌ژن را به قیمت ۱/۶۸ میلیون یوآن در یک حراج فروخته‌اند. تصورکردنی نیست که این گل زیبا حدود ۲۰۲هزار دلار قیمت داشته باشد.

۲. رُز ژولیِت؛ رؤیاگونه و خاص

رز ژولیت نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه گلی در شهر چِلسی انگلستان رونمایی شد. زیبایی و قیمت این گل در دنیا بسیار معروف است. در میان گل‌های پرورشی، ژولیت زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. به آن لقب «گل ۳میلیون پوندی» داده‌اند؛ یعنی تقریبا ۱۵/۸میلیون دلار و اگر بخواهید این رقم را به تومان بدل کنید، صفرهایش سر به فلک می‌زند. برای خرید این گل برای عزیزتان باید حداقل ۱۶میلیون دلار حقوق بگیرید. تصورش هم سخت است، نه؟

۱. ملکه شب؛ درخشش یکی از گران ترین گل های دنیا در شب

گل ملکه شب عمر کوتاهی دارد و فقط یک بار در سال گل می‌دهد. این گل زودرنج فقط شب‌ها شکوفه دارد و قبل از طلوع صبح برگ‌هایش پژمرده می‌شوند. سرگذشتش کمی شبیه داستان‌های پریان است که شاهزاده‌خانم طلسم‌شده قبل از طلوع خورشید تغییر قیافه می‌دهد. چیدن این گل بدون آسیب‌رساندن به آن شدنی نیست؛ بنابراین فروش آن به‌شکل شاخه‌شاخه عملا غیرممکن است. به نظر می‌رسد که این ملکه پرناز و ادا گران‌ترین گل دنیاست؛ چون آن‌قدر ارزش دارد که نمی‌توان رویش قیمت گذاشت.