خطرناک ترین حیوانات دنیا همیشه آنهایی نیستند که انتظار داریم. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، پر از جانورانی است که می‌توانند با یک حرکت ساده جان‌مان را بگیرند. جثهٔ بعضی از این جانوران به‌اندازه‌ای کوچک است که می‌توانند بدون جلب‌توجه انسان، از بدن او بالا بروند. موضوع این مطلب را هم به همین جانوران اختصاص داده‌ایم. در ادامه، شما را با خطرناک ترین حیوانات دنیا آشنا می‌کنیم.

۱. اختاپوس حلقه‌آبی

جثهٔ اختاپوس حلقه‌آبی سرجمع به‌اندازهٔ یک توپ گلف هم نمی‌شود؛ اما در همین جثهٔ کوچک به‌قدری سم جمع شده است که برای ازپادرآوردن ۲۶ انسان ظرف مدت چند دقیقه کافی است. گاز این جانور ریزجثه اصلا درد ندارد؛ تا جایی که بیشتر قربانیان بخت‌برگشتهٔ آن حتی در ابتدا متوجه حملۀ او نمی‌شوند. پس از مدتی، اثرات و علائم گازگرفتگی شروع می‌شوند: بدن‌شان بی‌حس می‌شود، چشمان‌شان دیگر جایی را نمی‌بیند و اکسیژن‌رسانی به عضلات متوقف می‌شود تا آنکه کاملا عضلات از کار می‌افتند.

۲. عنکبوت سرگردان برزیلی

عنکبوت سرگردان برزیلی سمی‌ترین عنکبوت جهان است. سم او فقط باعث مرگ نمی‌شود، بلکه قربانی را زجرکش می‌کند. اگر این عنکبوت کسی را گاز بگیرد، نشانه‌هایی مثل نارسایی قلبی، هیپوترمی [یا سرمازدگی: کاهش دمای بدن به‌گونه‌ای که به اندام‌ها آسیب برسد و کارکردشان مختل شود] و تشنج در طعمهٔ او مشاهده می‌شوند. مردانی هم که قربانی گاز این جانور شوند، دچار نعوظی می‌شوند که دیگر برطرف نخواهد شد.

۳. کفتار

گوردون گرایس، جانورشناس، بدترین شیوهٔ مردن را بلعیده‌شدن به‌دست کفتارها می‌داند. سومین جانور از خطرناک ترین حیوانات دنیا حتی زحمت کشتن طعمه‌اش را هم به خود نمی‌دهد. وقتی به انسانی هجوم ببرد، شروع به تکه‌پاره‌کردن صورت و بلندکردن پوست تن او می‌کند و درحالی‌که هنوز زنده است و تک‌تک این لحظات رعب‌آور را احساس می‌کند، شروع به خوردن او می‌کند.

۴. قورباغه پیکان‌طلایی

صرف لمس‌کردن این قورباغه هم می‌تواند کشنده باشد. پوست این جانور پوشیده از نوعی سمّ به‌شدت مهلک است که برای ازپادرآوردن ۱۰ انسان بالغ کافی است.

۵. کاسواری

مورد پنجم از خطرناک ترین حیوانات دنیا مهلک‌ترین پرندهٔ جهان، کاسواری (Cassowary) است. چنگال‌های این پرنده به‌قدری قوی است که با آنها می‌تواند شکم انسان را بدرد و روده‌هایش را بیرون بکشد. این تعریفِ ناخوشایند مبالغه نیست. این پرندگان گاهی در جست‌وجوی غذا پرسه می‌زنند و سر از سواحل و خانه‌ها در می‌آورند. اگر موفق به پیداکردن غذا نشوند، به انسان‌ها حمله می‌کنند. در یک مورد از این حوادث ناخوشایند کاسواری به مردی هجوم آورد، او را نقش زمین کرد و با یک ضربت سریع و مهلک چنگالش، سیاه‌رگ گردن مرد بی‌نوا را پاره کرد.