واژه توکیو به ژاپنی به معنای پایتخت شرقی می باشد. آب و هوای این شهر مرطوب و نیمه گرمسیری است. تابستان هایش گرم و زمستان هایش معتدل می باشد.

با توجه به جمعیت زیاد چین و هند و یا وسعت زیاد روسیه شاید هریک از این سه کشور کاندیدهای مناسبی برای قرار گرفتن بزرگترین شهر دنیا باشند اما بزرگترین شهر جهان در هیچ کدام از آنها نیست.

همیشه ترین ها برای ما انسان ها اهمیت ویژه ای دارد. به خصوص اگر این ترین مربوط به وسعت و بزرگی باشد. در این مطلب می خواهیم بزرگ ترین شهر جهان را به همراه مختصری از ویژگی های گردشگری، تاریخی و جغرافیایی اش به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا نگاهی به بزرگترین شهر دنیا بیاندازیم.

بزرگترین شهر جهان از نظر وسعت توکیو در کشور ژاپن است که با داشتن وسعتی ۲٬۱۸۷٫۰۸ کیلومتر مربعی رکوردار مساحت میان کشورهای جهان می باشد. نام رسمی این کلان شهر توکیو (東京, Tōkyō) است و امروزه به عنوان پایتخت کشور ژاپن شناخته می شود. توکیو در شرق جزیره هونشوی واقع شده و یکی از استان های ۴۷ گانه ژاپن است. این شهر در ابتدا ادو نام داشت و یک دهکده ماهیگیری کوچکی به حساب می آمد، اما با گذشت زمان کم کم گسترش یافت تا جایی که در قرن ۱۸ میلادی به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شد. جالب است بدانید که توکیو بعد از شهرهای نیویورک و لندن بزرگترین پایتخت صنعتی جهان محسوب می شود. این شهر بسیار مدرن بوده و در هر قسمت از آن نشانه ای از یک تکنولوژی برتر به چشم می خورد. سیستم فوق پیشرفته حمل و نقل عمومی و طراحی منحصربه فرد خیابان ها از شاخصه های این شهر به حساب می آید. در سال ۲۰۱۰ میلادی، منطقه شهری توکیو که شامل توکیو و استان‌های مجاور آن می شد، با جمعیت ۳۶ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر پرجمعیت‌ ترین منطقه شهری در جهان به شمار می آمد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی از پانصد شرکت برتر جهان، ۴۷ شرکت در توکیو قرار داشتند و این شهر از این نظر، رتبه نخست را در جهان از آن خود کرد.

واژه توکیو به ژاپنی به معنای پایتخت شرقی می باشد. آب و هوای این شهر مرطوب و نیمه گرمسیری است. تابستان هایش گرم و زمستان هایش معتدل می باشد. با توجه به پیشرفت های فرهنگی که بشر در دنیای امروز به دست آورده است، ژاپن به خوبی توانسته از سنت های غنی خود را رها کند و آنها را با شرایط فعلی وفق دهد. به همین دلیل هر سال فستیوال های بزرگی در این شهر برگزار می شود و در کنار نشان دادن فرهنگ و سنت این کشور، مردم را نیز در کنار هم جمع می کنند.

افق توکیو بسیار زیبا و بی‌نظیر است و آن را از دیگر شهرهای بزرگ دنیا مجزا می‌کند. ۱۵ برج در این شهر بیش از ۲۰۰ متر ارتفاع دارد.