موز بهترین شرایط ممکن برای جذب ویتامین های A و C در بدن را همراه خود دارد. آهن، فسفر، مس، کلسیم و سایر مواد معدنی باارزش از موز بمب انرژی می سازند.

موز یکی از محبوب ترین میوه های جهان است. از راحتی مصرف گرفته تا فواید بی شماری که دارد، موجب شده تا جایگاه ویژه و متمایزی در میان میوه ها داشته باشد. در طب سنتی از موز به عنوان میوه ای کرم و پر انرژی یاد شده که ارزش غذایی آن برابر با گوشت است اما در عین حال چربی ندارد. موز بهترین شرایط ممکن برای جذب ویتامین های A  و C در بدن را همراه خود دارد. آهن، فسفر، مس، کلسیم و سایر مواد معدنی باارزش از موز بمب انرژی می سازند. با مزه بسیار دوست داشتنی کمتر کسی را می نوان سراغ گرفت که علاقه ای به این میوه نداشته باشد.

مجموع این ویژگی ها موجب شده تا تقاضای بازار برای این میوه و فراورده های مرتبط با آن بسیار بالا باشد.طبیعتا شرایط مذکور موجب می شود تا تولید و تجارت این میوه کسب و کار با رونقی باشد البته بیش از آنکه برای کشاورزان سدند باشد این تاجران و واسطه ها هستند که در کشورهای تولید کننده سود اصلی را بدست می آورند. برای امروز نگاهی خواهیم داشت به لیست برترین تولید کنندگان(نه صادرکننده) موز در جهان که براساس جدیدترین گزارش فائو تنظیم شده است.

در صدر لیست تولیدکنندگان، کشور هند قرار دارد:

هند

میزان تولید موز: 27,575,000 میلیون تن

سهم از مجموع تولید جهانی: 25.6 درصد

 

چین

میزان تولید موز: 12,075,238 میلیون تن

سهم از مجموع تولید جهانی: 11.2 درصد

 

فیلیپین

میزان تولید موز: 8,645,749 میلیون تن

سهم از مجموع تولید جهانی: 8 درصد

 

برزیل

میزان تولید موز: 6,892,622 میلیون تن

سهم از مجموع تولید جهانی: 6.4 درصد

 

اکوادور

میزان تولید موز: 5,995,527 میلیون تن

سهم از مجموع تولید جهانی: 5.5 درصد