با پیشرفت های تکنولوژی و عرضه هواپیماهای مدرن و مجهز، سفر به نقاط دوردست دیگر آرزویی محال نیست. شما می توانید سوار هواپیما شوید و چند ساعت آن سوی کره زمین پیاده شوید. همین عوامل باعث رشد صنعت توریسم و گردشگری در دهه های اخیر شده است و هر کشوری سعی می کند گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب کند. در این میان سهم برخی کشورها از بقیه بیشتر است و بالاترین آمار گردشگران خارجی را دارند. به نظرتان این کشورها کدام هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با لیست 5 مورد از پرگردشگرترین کشورهای دنیا آشنا شویم.

۱- فرانسه

  • ۸۶.۹ میلیون گردشگر

شاید خیلی تعجب آور نباشد که فرانسه در صدر لیست پرگردشگرترین کشورهای دنیا قرار دارد. این کشور با پایتخت زیبا و افسانه ای و جاذبه های گردشگری فراوانش در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۶.۹ میلیون گردشگر را از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می کند. برج مشهور ایفل به تنهایی کافی است تا گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به پاریس بکشاند. همچنین پیشگام بودن این کشور در زمینه مد و فشن و برندهای معتبر بین المللی هم عاشقان خرید و فشن را به پاریس می کشاند. در حقیقت پاریس، استراسبورگ، آلزاس و لیون بیشترین شمار گردشگران را در بین شهرهای فرانسه داشته اند. علاوه بر جاذبه های گردشگری مشهور و هیجان انگیز و بناهای تاریخی، سواحل زیبا، دهکده های زیبا، پارک ها و جنگل های طبیعی، ورزش های هیجان انگیز و تفریحات لاکچری و لوکس هم مزید بر علت شده اند تا فرانسه به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری در سرتاسر دنیا برگزیده شود.

۲- اسپانیا

  • ۸۱.۸ میلیون گردشگر

اسپانیا نیز یکی دیگر از کشورهای پرجاذبه در قاره اروپاست که سالانه حدود ۸۱.۸ میلیون گردشگر را به این کشور می کشاند. در حقیقت، اقتصاد اسپانیا تا حد زیادی بر صنعت توریسم و گردشگری متکی است و درآمدهای حاصل از توریسم ۱۱% از درآمد خالص سالیانه اسپانیا را شامل می شوند. اسپانیا تفرجگاه و مقصد تفریحی محبوبی در اروپاست و مردم کشورهای دیگر اروپایی هم برای گذراندن تعطیلات به این کشور سفر می کنند. سواحل زیبا و رویایی مدیترانه ای، بناها و مکان های تاریخی باشکوه و فستیوال ها و کارناوال های هیجان انگیز اسپانیا را در رتبه دوم پرگردشگرترین کشورهای دنیا قرار داده است. شهرهای بارسلونا، مادرید و سویل و همین طور شمار زیادی از بناهای تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند از جمله دلایل استقبال گسترده گردشگران از اسپانیا هستند.

۳- ایالات متحده

  • ۷۶.۹ میلیون گردشگر

سومین کشور در لیست پرگردشگرترین کشورهای دنیا ایالات متحده آمریکاست. این کشور جاذبه های متنوعی دارد و به همین دلیل طیف وسیعی از مسافران و گردشگران را به سمت خود جذب می کند. مجسمه مشهور آزادی در نیویورک را شاید بتوان نماد و سمبل این کشور دانست. همچنین گراند کانیون نیز یکی از مشهورترین پدیده های طبیعی این کشور است که طبیعت گردان آمریکایی و خارجی را جذب این کشور می کند. سواحل زیبا و تفریحی مثل میامی و لاس وگاس هم از جمله پرطرفدارترین مقاصد در ایالات متحده آمریکا هستند. سالانه به طور میانگین ۷۶.۹ میلیون مسافر و گردشگر با اهداف مختلف به این کشور سفر می کنند.

۴- چین

  • ۶۰.۷ میلیون گردشگر

خب، دیگر وقتش است که برای معرفی چهارمین کشور در لیست پرگردشگرترین کشورهای دنیا به قاره کهن آسیا برویم. درست همان طور که بازدید از برج ایفل به تنهایی دلیل خوبی برای بازدید از فرانسه است، دیوار مشهور چین هم معروف ترین و جذاب ترین دیدنی کشور چین است. سالانه بیش از ۶۰ میلیون گردشگر به چین سفر می کنند که اگر بازدید از دیوار چین تنها دلیل سفرشان نباشد مطمئنا یکی از مهم ترین دلایل است. بناهاو قصرهای باشکوه تاریخی که از امپراتوری های مختلف چین به یادگار مانده اند و همین طور طبیعت شگفت انگیز و مسحورکننده چین باعث شده تا مسافران زیادی این کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند. پیشرفت های تکنولوژی و شهرسازی چینِ امروزی را به کشوری مدرن و توسعه یافته تبدیل کرده است و امکانات و خدمات تسهیلی فراوانی در اختیار گردشگران قرار دارد. علاوه بر دیوار چین، شهر ممنوعه که قصری سلطنتی و باشکوه از دودمان چینگ است هم جزء جاذبه های گردشگری مشهور این کشور به حساب می آید.

۵- ایتالیا

  • ۵۸.۳ میلیون گردشگر

دوباره به قاره سبز برمی گردیم. ایتالیا تاریخ بسیار غنی و پرباری دارد و خوشبختانه به خوبی از میراث تاریخی و فرهنگی اش محافظت کرده است. ۵۰ اثر تاریخی در ایتالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و همین عوامل باعث شده تا این کشور در رده پنجم پرگردشگرترین کشورهای دنیا قرار بگیرد. کولوسئوم رم یکی از شگفتی های جهان و به جرات مشهورترین جاذبه گردشگری شهر رم و ایتالیاست. بناهای باشکوه زیادی که از دوران امپراتوری رم باستان در ایتالیا به جا مانده اند، غذاهای خوشمزه ایتالیایی و طبیعت و آب و هوای مناسب این کشور باعث شده تا گردشگران زیادی ایتالیا را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.