ارکستر ملی در کرمان توسط انجمن موسیقی استان با هماهنگی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در ششم و هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت ۲۱ با خوانندگی سالار عقیلی و ۶۰ نوازنده دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش واریته محمدرضا علیزاده دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری گفت: در اردیبهشت ماه جاری نیز متناسب با فضا و ایام ماه شعبان دو برنامه ملی برپایی نمایشگاه آثار گونتر اوکر تحت عنوان کُرنش به حافظ و برگزاری ارکستر ملی ایران در کرمان را خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای تعامل بین موزه هنرهای معاصر کرمان و کشور و معرفی هرچه بیشتر آثار موزه کرمان و معرفی استان از طریق ظرفیت‌های هنری این خطه طی سه سال گذشته برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه هنرهای تجسمی در موزه معاصر کرمان برگزار شده است.

علیزاده بیان کرد: در سال ۹۶ بیست و چهارمین جشنواره ملی جوانان هنرهای تجسمی کشور را در کرمان برگزار کردیم و با توجه به پتانسیل استان در این حوزه قرار شد برای تعاملات هنری موزه کرمان در سطح ملی و بین المللی نمایشگاه آثار هنرمندان بین المللی برپا شود و در این راستا شاهد برگزاری نمایشگاه آثار تونی کرگ بودیم و همچنین قرار شد خانه‌های تاریخی تبدیل به خانه‌ها موزه‌های رشته‌های هنری بشوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان در ادامه گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و معرفی کرمان، برای نخستین بار ارکستر ملی ایران در کرمان برگزار می‌شود و رویداد بزرگی است. ارکستر ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال ۷۷ راه‌اندازی شده و رهبری ارکستر را وی و فریدون شهبازیان به عهده داشته‌اند و بنیاد رودکی حمایت این ارکستر را به عهده دارد و کنسرت‌هایی در برخی استان‌ها و به طور خاص در تهران اجرا شده است. ارکستر موسیقی فاخر کشور است که ترانه‌های حماسی ملی را ارائه می‌کند و برگزاری ارکستر ملی در کرمان توسط انجمن موسیقی استان با هماهنگی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در ۶ و ۷ اردیبهشت ماه جاری ساعت ۲۱ در کرمان خواهد بود.

خوانندگی این دوره از ارکستر ملی را سالار عقیلی که به تازگی اثر راز خیام را منتشر کرده بر عهده دارد

علیزاده با اشاره به اینکه قرار است کنسرت در میدان گنجعلیخان برگزار شود که به احتمال زیاد این مکان تغییر می‌کند گفت: از عنایت ویژه استاندار به فعالیت‌های هنری و فرهنگی و حمایت در برگزاری ارکستر ملی تشکر می‌کنیم.