نخستین نشست خبری آیین آواز سال ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. آیین آواز در سی و دومین ایستگاه خود شامل ارائه یک مبحث فنی و تئوریک، اجرای چهار برنامۀ متنوع آوازی و موسیقایی به همراه تجلیل از یک خوانندۀ پیشکسوت و قدیمی بود.

به گزارش واریته در آغاز برنامه محمد ملاآقایی به عنوان مدرس و آوازخوان پیشکسوت ضمن همدردی با سیل‌زدگان کشورمان به ویژه خطه لرستان که زادگاه او هم محسوب می‌شود، گفت: قرار بوده متناسب با حال و هوای بهار و نوروز، برنامه موسیقی محلی لری شادی‌بخش و شادی‌آفرینی به شما تقدیم کنیم اما چه کنیم که این مصیبت بر بخش مهمی از کشورمان وارد شد و بخشی از هم‌وطنان ما را داغدار و تعداد دیگری را هم گرفتار کرد.

اعطای لوح تقدیر با امضای سعید صدرائیان مدیر فرهنگسرا به همراه هدایایی از سوی دوستداران این خواننده از دیگر جزئیات برگزاری این تجلیل بود. در ادامه جعفری در سن ۸۵ سالگی به عنوان خواننده در کنار گروه موسیقی به اجرا پرداخت.

ابتدا عباسی فلاح ضمن تعریف مفهوم غلط مصطلح در ادبیات گفت: با مراجعه، مطالعه و بررسی زبان و ادبیات فارسی متوجه خواهیم شد که تعداد بسیار زیادی «غلط های مصطلح» وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد ولی به علت اصلاح نشدن و بی‌توجهی به صورت اصطلاح‌های درست و عادی تبدیل شده است، با جابه جایی یک فتحه، کسره یا ضمه در کلمه‌ای ممکن است مفهوم یک بیت شعر به طور کلی تغییر یابد یا نامفهوم شود که در ادبیات کنونی ما به مقدار زیادی وجود دارد که ناخودآگاه به آواز ملی نیز سرایت کرده است.

احمد بیرانوند نام دیگر شاگرد برگزیدۀ ملاآقایی بود که برخلاف اعلام قبلی در رسانه‌ها در برنامه حضور نیافته و در زادگاهش لرستان مانده بود تا به سیل‌زدگان کمک کند. این کار نیک این هنرمند جوان پس از اعلام مجری با تشویق‌های پیاپی مخاطبان آئین آواز روبرو شد. ضمن اینکه سهرابی اعلام کرد بیرانوند به زودی در یکی از نشست‌های آتی آواز خواهد خواند.

سی و سومین نشست آئین آواز ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.