آیین نکوداشت محمدرضا لطفی باعنوان «لطف‌ساز» در آستانه زادروز این موسیقیدان، جمعه ۱۴ دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

به گزارش واریته، برای چهارمین سال پیاپی در آستانه زادروز محمدرضا لطفی مراسمی به همت مکتب‎خانه میرزا عبدالله و بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

در این مراسم همچون سال‎های گذشته تنی چند از بزرگان موسیقی سخنرانی می‌کنند. بخش دیگر این برنامه نیز به اجرای موسیقی اصیل ایرانی اختصاص دارد.

سال گذشته نیز این مراسم برگزار شده بود و حمید متبسم در این باره گفت:«لطفی انقلابی در سال های آغازین ۱۳۵۰ انجام می ‎دهد. بسیاری از هنرمندان که اصل موسیقی ایرانی را می ‎شناختند طی سال‎های۱۳۲۰ تا ۱۳۵۰ خانه نشین شده بودند چرا که مردم آنقدر از موسیقی ایرانی دور شده بودند که وقتی محمدرضا لطفی با گروه شیدا پیش درآمد رکن الدین و رنگ درویش و تصنیف عارف را که مربوط به سده گذشته بود ارائه می کرد جوانان آن روز ها فکر می کردند که در موسیقی انقلاب شده است چرا که با این موسیقی آشنایی نداشتند و این آثار را مدرن می ‎پنداشتند.

امروز جامعه موسیقی نیازمند یک انقلاب در این هنر است تا بار دیگر موسیقی ایرانی اعتلا یابد. آثاری که محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و پیش تر فرامرز پایور برایش جان گذاشتند و آنها را خلق کردند باید دوباره در سطح جامعه مطرح شود و با حمایت شما رشد و نمو کند.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره محمدرضا لطفی، ردیف‌دان، موسیقی‌دان، آهنگ‌سازو نوازنده برجسته ، همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی، جمعه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و حضور تمامی علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.