نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم نظارت بیشتر بر فضای حاکم بر کنسرت تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هیچگاه با برگزاری کنسرت‌ها و موسیقی مخالفتی نداشته و نداریم اما در نحوه اجرا و فضای حاکم بر برخی کنسرت‌ها باید نظارت های بیشتری اعمال شود و در کنار توجه به متن ترانه کنسرت‌ها به این مسائل هم توجه شود چرا که کوچکترین کم توجهی می‌تواند مشکلات و فسادهای زیادی در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گرانی قیمت کتاب ها امروز نیاز مردم به کتابخانه های عمومی به مراتب بیشتر از گذشته است، خاطرنشان کرد: باید به این مسئله در مناطق حاشیه شهر ارومیه و شهرستان ها توجه ویژه داشت تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در مردم تقویت شود.

قریشی افزود: در کنار کتاب خانه های عمومی استان کتابخانه های حوزه های علمیه استان نیز برای تجهیز و افزایش خزانه کتاب های خود نیازمند حمایت های وزارت ارشاد است که امیدواریم مساعدت لازم در این زمینه نیز صورت گیرد.

وی در خصوص لزوم نظارت بر فیلم ها و سریال نمایش خانگی نیز اظهار کرد: برخی فیلم هایی که اخیرا تولید شده اند و مجوز پخش در سینما ندارد در قالب پخش خانگی در خانواده ها نفوذ می‌کنند که موجبات رواج قباهه‌گری در جامعه را فراهم می‌سازند و لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مقوله فیلم و رسانه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فرهنگی، توجه و نظارت بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی، کانون های مساجد را ظرفیت فرهنگی عظیمی برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کانونها با بودجه نزدیک به صفر فعالیت می‌کنند و باید با حمایت از این کانون ها مساجد را به عنوان کانون‌های انقلاب و انقلابی گری مطرح و احیا کرد.